Pre tri godine na snagu su stupile nove odredbe Zakona o bezbednosti u saobraćaju, ali će primena propisa početi 5. jula ove godine.
Nove odredbe Zakona koje će početi da se primenjuju za nešto više od mesec dana predviđaju stroge uslove za automobile koji su u Srbiji prvi put registrovani posle 1. marta 2014. godine.
Primera radi za benzince važi dozvoljena granica ugljen monoksida u izduvnim gasovima u praznom hodu od 0,3%, dok će za one registrovane pre tog datuma granica biti 4,5%. Takođe, tu je i merenje „dimnosti“, koje je na primer kod dizel motora registrovanih pre 1. marta 2014. godine od 2,44 do 3,22 merne jedinice, dok je kod onih registrovanih posle 1. marta 2014. godine ta granica 1,5 mernih jedinica.
Različiti kriterijumi za iste automobile
Ovo znači da će najteže na tehničkom pregledu prolaziti stariji automobili koji su kod nas registrovani posle 1. marta 2014. godine, bez obzira na to kada su registrovani u zemlji iz koje su uvezeni.
Primera radi, može se desiti da dva identična automobila budu morala da ispunjavaju različite kriterijume jer su u Srbiji uvezeni pre, odnosno posle 1. marta 2014. godine.
Ovo će najteže pogoditi one sa Euro 3 i Euro 4 motorima, posebno one na dizle, čiji stepen izduvnih gasova često bude znatno viši od dozvoljenih granica. Naravno, na izduvne gasove utiče kilometraža automobila, ali i održavanje motora, filtera, katalizatora pa i goriva. Takođe, mnogi korisnici su prosto skidali katalizatore ili DPF filtere sa svojih automobila iz različitih razloga, i tako znatno više zagađivali svoju okolinu, što će uskoro morati da se promeni.
Izvor: MONDO/Stefan StojanovićUkoliko se na tehničkom pregledu utvrdi da vaš auto ima vrednosti izduvnih gasova veće od propisanih imate tri dana da to „sredite“ kod majstora, nakon čega ponovo dolazite na tehnički, na kojem se proveravaju samo izduvni gasovi. Ovde spada ugradnja novih katalizatora, filtera, zamena svećica, čišćenje izduvnih grana i još mnogo toga, pa je topla preporuka da pre odlaska na tehnički proverite stanje motora i malo "dotegnete" auto, da vas ne bi vraćali na ponovne preglede.
Većina razvijenijih država sveta već neko vreme insistira na strožim kontrolama emisije štetnih gasova, a i proizvođači polako ali sigurno prelaze samo na električna i hibridna vozila, pokazujući smer u kojem će se kretati budućnost automobila.
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.