Iz te kompanije ističu da će eFuel biti efikasan na tom polju kao što su to električni automobili.
Većina proizvođača automobila je uveliko započela proces elektrifikacije, te ne čudi da se polako predstavlja sve više novih modela električnih automobila.
Ipak, postoje i kompanije koje rade na tome da učine benzin čistijim nego što je to sada slučaj, takav primer je Porsche eFuel gorivo.
Iako je ovaj proizvođač počeo da pravi električne modele svojih automobila, Porsche pokušava da pronađe način da učini da sagorevanje goriva bude približno jednako čisto kao čitav proces transporta električnih vozila. eFuel ima za cilj da umanji za 85% emitovanje ugljen-dioksida, što ova kompanija ističe da je prosek koji je postignut kod električnih vozila. Svakako rezultat može da varira u zavisnosti od toga gde se nalazite i kako generišete struju.
Porsche i njihov partner Exxon će sa kompanijom Siemens Energy (prave opremu za elektrolizu vode, postupak kojim se voda razlaže na vodonik i kiseonik) proizvesti ovo sintetičko gorivo 2022. godine na farmi vetrenjača u Čileu, prenosi Cnet. Prva tura će proizvesti 130.000 litara eFuel goriva, a do 2026. godine procenjuju da će proizvesti 550 miliona litara. Kako prenosi TopGear, u ovaj projekat je uloženo 24,1 milliona dolara.
Trenutno se ova kompanija suočava sa nekoliko prepreka, a najveći problem je visina troška proizvodnje. Za litar eFuel goriva u 2022. godini, ta kompanija će morati da izdvoji oko deset dolara. Ipak, procenjuje se da će troškovi pasti na oko dva dolara kada bude počela masivna proizvodnja istog u drugom delu decenije. Kao što smo napomenuli, cilj im je da do 2026. godine proizvedu 550 miliona litara, ali uporedite to sa 469 milijardi litri sagorenog goriva i to samo kod američkih automobila u 2020. godini, što je 0,1% američkog tržišta benzinskih pumpi, primetićete da je razmera kao "kap u rezervoaru".
Za koga je eFuel? I sam Porsche će vam reći da im je elektrifikacija bitnija u ovom trenutku od eFuel goriva, pogotovo jer mnoge zemlje planiraju da za koju godinu u potpunosti pređu na električna vozila. Automobili sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem svakako još uvek neće napustiti puteve, pogotovo u zemljama gde nije ni počeo proces elektrifikacije i izgradnje potrebne infrastrukture. eFuel će prevashodno biti namenjen vlasnicima superautomobila kao što je model 911, dok postoji i mogućnost da se ovaj tip goriva prodaje i direktno zastupnicima. Porsche ističe da će upotreba njihovog sintetičkog goriva biti najverovatnije limitirana na određene modele.