Površina veličine prosečnog fudbalskog stadiona će biti korišćena kao izložbeni prostor za modne brendove i druge prodavce.
Kao da nismo dovoljno naučili iz kupovine NFT-ova, juče, 23. novembra, kanadska kompanija Tokens.com objavila je da je kupila 116 parcela virtuelne zemlje od kompanije zvane Decentraland. Virtuelna zemlja je primarna sfera poslovanja pomenute kompanije Decentraland, koja sebe naziva prvim virtuelnim svetom čiji vlasnici su njegovi korisnici.
Ne možemo da kažemo da su virtuelni svetovi nova stvar i da je Decentraland izmislio toplu vodu, posebno nakon metaverzuma koji se pojavljuju kao pečurke posle kiše. Ono po čemu je Decentraland drugačiji je to što počiva na blokčejn tehnologiji i da ga ne kontroliše nijedna centralizovana organizacija ili kompanija. Ali za to moramo da im verujemo na reč.
Fudbalski teren u centru grada
Međutim, izgleda da je njihov manifest bio sasvim dovoljan da ubedi kanadsku investicionu firmu da uloži 618.000 MANA tokena i kupi parče zemlje veličine fudbalskog terena, koji planira da koristi kao izložbeni prostor za prodaju različitih proizvoda. U trenutku kupovine MANA tokeni koji služe kao valuta za Decentraland virtuelni svet koštali su 3,8 dolara, da bi se već danas, dan kasnije cena popela na 5,4 dolara.
Ovo je ujedno bila i najveća transakcija MANA tokena ikad, što malo budi sumnju da je u pitanju neki interni dogovor, kako bi se pokrenula cela priča i podigla vrednost tokena i cele priče. Ako se sećate pisali smo početkom godine da Atari planira da otvori svoj kazino u ovom metaverzumu.
Tokens.com je pazarila 116 parcela virtuelne zemlje za pomenuta 2,4 miliona, što je neverovatno, posebno kada se uzme u obzir činjenica da je prosečna cena realne zemlje te površine u SAD tri puta jeftinija – oko 750.000 dolara.
Ono što je podiglo cene parcela u virtuelnom svetu je činjenica da se one nalaze u samom centru Modnog okruga u Decentraland-u, i ta zemlja će biti iskorišćena da se prave modne revije i naprave prodavnice za virtuelnu modnu industriju koja je eksplodirala, bar po rečima predstavnika Decentraland-a. U prevodu, Tokens.com planira da na ovom novokupljenom parčetu zemlje podigne digitalni tržni centar.
Poznati brendovi se priključuju
S obzirom na to da je u jeku pandemija i da su tržni centri u većini zemalja, osim u Srbiji uglavnom prazni, a da je e-trgovina u porastu, moramo priznati da ova ideja donekle ima smisla. Dodajte tome i pomamu za NFT-ovima i jasno vam je da ovaca za šišanje ima više nego što mislite. Mega popularni brendovi kao što su Gucci, Burbery i Louis Vuitton su se pridružili NFT priči i u narednim nekoliko meseci očekujemo da vidimo i njihove NFT-ove, pa je realno samo pitanje vremena dok neko od njih ne otvori virtuelnu prodavnicu u virtuelnom tržnom centru u virtuelnoj zemlji u kojoj se plaća virtuelnim novcem.