LJUDIMA JE DOSTA CRNOG PETKA? Prodaja pala prvi put u istoriji "praznika", kupci potrošili 100 miliona $ manje | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

LJUDIMA JE DOSTA CRNOG PETKA? Prodaja pala prvi put u istoriji "praznika", kupci potrošili 100 miliona $ manje

Od kada postoji Crni petak ovo se nije desilo…

 Apple AirPods 1 Izvor: SmartLife / Apple

Ranije procene tržišta uveravale su nas da će svaki novi Crni petak, novembarski poslednji petak u tom mesecu kad svi kupuju besomučno, rasti iz godine u godinu, posebno od kada se ljudi navikavaju na onlajn kupovinu i na kupovinu uz ozbiljnije popuste, nego što je to inače tokom godine slučaj.

Ipak, prodaja tokom Crnog petka 2021. godine prvi put je pala od kada ovaj "praznik" postoji, i to za oko 100 miliona dolara.

Možda će vas zanimati

Prema proceni Adobe kompanije, prodaja tokom ovog i prodaja tokom Dana zahvalnosti u domenu onlajn prodaje pala je sa 9 milijardi dolara tokom 2020. godine na nešto ispod 8,9 milijardi tokom ove godine samo u SAD, a kompanija procenjuje da je slična situacija i u većini ostatka sveta.

Što se SAD-a tiče, to je za oko 100 miliona dolara ili nešto više od te brojke manje ove godine.

Iako ovo nije alarmantan pad, u Adobe kompaniji smatraju da on je rezultat naznaka novog trenda - kupci će kupovati onda kada osete potrebu za tim, a ne samo tokom jednog jedinog dana. Ove godine rasprodaje su počele već u oktobru i mnogi kupci širom SAD i sveta su iskoristili akcije već tada, ne mareći za Crni petak, objavio je Engadget.

Proračun za Sajber ponedeljak, prvi ponedeljak posle poslednjeg petka u mesecu novembru, kad se popusti nastavljaju i rasprodaje ono što je ostalo od Crnog petka, takođe pokazuje trend smanjene kupovine u SAD i Adobe predviđa da će kumulativna brojka ova tri praznika onlajn rasprodaja dostići između 10 i 11,3 milijarde dolara.

Tokom tri dana Crnog petka i vikenda ljudi su kupovali različite stvari. U petak su to bili najviše sitni kućni aparati, posebno uređaji za pečenje i prženje na ulju i vrelim vazduhom, u subotu su to bile bežične, posebno AirPods slušalice i jeftini iPad tableti, ali i Meta Quest 2 set za pomešanu i virtuelnu realnost. Tokom subote izuzetno su traženi bili i Samsung i TCL televizori, a u nedelju su se najviše kupovale igre - igrači su najviše uzimali Just Dance 2022 i Spider-Man: Miles Morales za PlayStation 4 i PlayStation 5.

Kupci su popuste i stvari tražili uglavnom preko telefona, čak 62,2% svih upita je došlo sa smartfona, a kupovinu je preko telefona ove godine obavilo preko 44% svih onlajn kupaca. To je skok od preko 10% u odnosu na 2020. godinu.

Bilo bi jako zanimljivo videti statistiku domaćih kupaca i njihovih navika tokom kupovine za Crni petak, ali takvih podataka za našu zemlju još uvek nema.

Anketa

Da li ste vi kupovali za Crni petak?

  • Ne kupujem na Crni petak.

    64.06% (82)

  • Nije bilo onoga što mi je trebalo.

    25% (32)

  • Kupljeno sve sa liste!

    10.94% (14)

Da li ste vi kupovali za Crni petak?

Rezultati

Marvel’s Spider-Man: Miles Morales gameplay video (MobIT)
Izvor: PlayStation

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Možda će vas zanimati

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 6

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Eto

Na zapadu su ljudi kupovali ko blesavi otkad je počela pandemija, verovatno su u zasićenju. Kod nas ljudi nemaju para, plus su popusti bili nikakvi.

Dalibor

Asus-ov Rog steix gejmerski računar u mediamarkt.ch, snižen sa 2600franaka na 1350franka. Neću da smaram sa konfiguracijom, ali na primer grafika koja se nalazila u računaru je kod nas za crni petak bila oko 170.000 dinara. O čemu dalje pričati??? Ista prodavnica je imala Monitor Samsung 32" zakrivljen 4k 144hz koji je bio 220 franaka juče. Kod naš kinesku neku marku ne možeš naći ispod 76.000 din.

LoL

Popusti traju neprekidno duže od godinu dana jer je zbog pandemije bio veliki pad u prodaji. Zato je BF ove godine simboličan, a verovatno će se tako i nastaviti u budućnosti.