Četvrtina potrošača u Srbiji plaća pametnim telefonom.
Gotovo četvrtina potrošača u Srbiji svakodnevno koristi pametni telefon za plaćanje i obavljanje transakcija, dok je 41 odsto svih učesnika u anketi kompanije Visa reklo da planira da koristi takvu opciju u budućnosti.
Prema regionalnom istraživanju Vize, više od 30 odsto ispitanika počelo je da koristi mobilne telefone za plaćanje tokom pandemije.
Oko 70 odsto anketiranih je navelo da je njihovo lično iskustvo s različitim platnim opcijama uticalo na izbor načina plaćanja.
Za većinu učesnika u istraživanju, ključne prednosti plaćanja pametnim telefonom su praktičnost (65 odsto), jednostavnost (44 odsto) i brzina (37 odsto), odnosno mogućnost da novčanik ostave kod kuće, navodi se u rezultatima Visa kompanije, koje je dostavljeno SmartLife redakciji.
Oko 45 odsto ispitanika veruje da su plaćanja pametnim telefonom sigurna. Sa druge strane, skoro trećina potrošača kao nedostatak navodi činjenicu da tehnologija nije još uvek široko prihvaćena, te je broj mesta na kojima su takva plaćanja moguća ograničen.
Na vrhu liste robe i usluga za koje su ispitanici veoma zainteresovani da plaćaju mobilnim telefonima nalaze se mesečni računi i usluge parking servisa (51%), dok su karte za pozorište, bioskop i javni prevoz zauzele drugu poziciju (43%). Na trećem mestu su plaćanja u prodavnicama, kafićima i restoranima (39%), a sličan nivo interesovanja izazvalo je i naručivanje hrane (38%). Turističke aranžmane i nameštaj bi pametnim telefonima izmirilo 36 odsto anketiranih, dok 26 odsto njih navodi i kupovinu automobila.
Kada je reč o zemljama regiona, Severna Makedonija prednjači sa 36 odsto potrošača koji koriste mobilna plaćanja, Crna Gora i Bosna i Hercegovina beleže podjednako dobre rezultate kao Srbija, budući da 26 i 24 odsto korisnika plaćanje obavlja na ovaj način, dok je u Albaniji to svega 10 odsto ispitanika.
Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.