Minhen je nedavno dobio svoj prvi autobus na solarni pogon, a pitanje koje svi postavljamo je zbog čega svi autobusi ne koriste solarnu energiju umesto fosilnih goriva?
Solarna energija je jedna od najčistijih vidova energije koju čovek može da iskoristi, ali se čini da je njena popularnost, iako u porastu, i dalje mala. Pre desetak godina solarna energija je imala dva problema: bila je skupa i neefikasna. Danas to nije slučaj, jer je cena pala za 80-90%, a efikasnost porasla za 40-50%.
MVG, kompanija zadužena za transport u Minhenu je nedavno objavila partnerstvo sa kompanijom Sono Motors, koja se bavi proizvodnjom električnih vozila. Rezultat je gradski autobus koji se u potpunosti oslanja na solarnu energiju, i koji će uskoro moći da kruži gradom.
Sono Motors je opremila autobus sa solarnim panelima na krovu, branicima, bokovima, haubi, napred i nazad, gde god je to bilo moguće. U cilju smanjivanja emisije štetnih gasova, posebno vozila koja koriste naftu, ovo je jedno od rešenja koje utire put zelenijim vozilima budućnosti. Sa milionima autobusa širom sveta, treba naći rešenje koje će manje zagađivati okolinu, tako da je potencijal veliki.
Jedan autobus na solarni pogon može uštedeti preko dve i po tone nafte godišnje, što može značajno uticati na okolinu i manje emisije CO2. Autobusi trenutno koriste prikolice koje imaju 20 polu-savitljivih PV modula ukupne površine 12 kvadratnih metara, koji omogućavaju 2.000 vati struje za baterije, grejanje, hlađenje i druge potrebne sisteme.
Pored uštede goriva, ovi sistemi omogućavaju stabilizaciju napajanja baterija, čime se produžava servisni vek i smanjuju troškovi održavanja. Napajanje se nadgleda centralizovanim sistemom zarad efikasnog održavanja.
Sono Motors je potpisala već više od deset potencijalnih partnerstava sa kompanijama kao što su MAN, easymile i ARI motors, od početka 2021. Ovo suštinski znači da ćemo pored autobusa verovatno gledati i solarne kamione.
Kada su autobusi fabrički opremljeni solarnom tehnologijom kompanije Sono, paneli omogućavaju da se autobus dopunjava u toku rada, čime se smanjuje vreme punjenja i stajanja, a istovremeno štedi bateriju, jer se stalno dopunjava.
Ovi autobusi će biti u upotrebi čim dobiju tehničku dozvolu organa za regulaciju saobraćaja, a sa cenom od samo 28.500 evra, Sono ima već preko 15.000 rezervacija, pa se u narednih nekoliko godina očekuje značajni rast ovih vozila na putevima širom sveta.