Ukoliko influenser, poznata ličnost ili oglašivač ne bude jasno naglasio da je objava ili fotografija obrađena, novi zakon u Norveškoj će se postarati da budu propisno kažnjeni.
Novi zakon u Norveškoj će naterati influensere i oglašivače da jasno naglase na svojim objavama koje su fotografije retuširane, odnosno izmenjene na bilo koji način!
Za novi zakon će biti zaduženo Ministarstvo za decu i porodična pitanja te zemlje, a norveški kralj će odlučiti kada će stupiti na snagu.
Svaka objava ili reklama koja bude na sebi imala bilo kakvu promenu kao što su na primer veća usta, vitkiji strukovi ili prenaglašeni mišići će morati da sadrži oznaku koju će dizajnirati upravo Ministarstvo za decu i porodična pitanja. Novi zakon u Norveškoj će obuhvatiti sve influensere i poznate ličnosti koje za takve objave dobijaju benefite ili novac. Društvene mreže koje su zahvaćene novim zakonom su između ostalog Instagram, Facebook, TikTok, Snapchat i Twitter.
Svi oni prestupnici koji ne budu poštovali nova pravila mogu da se susretnu sa visokim kaznama, pa čak i sa zatvorom u ekstremnim slučajevima. Ovaj potez dolazi usred sve veće zabrinutosti zbog uticaja društvenih mreža na mentalno zdravlje korisnika, prenosi CNet. Neretko su društvene mreže bile kritikovane zbog gajenja štetnog sadržaja i podsticanja anksioznosti i depresije, pogotovo kod mlađe publike.
Društvene mreže Instagram i Facebook su upravo zbog tih razloga ponudili svojim korisnicima da sakriju broj lajkova na tuđim i svojim objavama. Isto to testira i YouTube na svojoj platformi. Očigledno da je uticaj influensera i poznatih ličnosti ogroman na korisnike društvenih mreža, već ste imali priliku da vidite kakvim trikovima raspolažu i kako obmanjuju svoje pratioce na društvenim mrežama.
Svakako, biće teško nadgledati sve influensere i one koje ovaj zakon u Norveškoj dotiče, toga su svesni i oni. Tek treba da vidimo kako će sprovođenje istog izgledati.