Weekend.18 - drugi deo: Od Trampa do TikToka, od novinarstva do AI-a | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Weekend.18 - drugi deo: Od Trampa do TikToka, od novinarstva do AI-a

Autor Ilija Baošić

Drugi dan punoletnog izdanja Weekend.18 festivala doneo je spektakularan nastavak sadržaja i rasprava koje su ispunile sve festivalske dvorane.

 Weekend18 Izvor: Promo

Nakon uzbudljivog petka, kada su Rovinj obeležili razgovori o istini u doba kriza, finansijama budućnosti i prvim panelima u sklopu Investment.Weekenda i Energy.Weekenda, subota je donela novu dozu svetskih imena, inspirativnih govora i tema koje odjekuju daleko izvan granica Hrvatske.

U petak poslepodne na Weekendu.18 učestvovao je Michael Wolff, autor svetskog bestselera „Fire and Fury: Inside the Trump White House”. U razgovoru s Tomislavom Krasnecom iz Večernjeg lista, Wolff je otkrio što se događalo iza zatvorenih vrata Bele kuće u prvom mandatu Donalda Trampa. Publika je s velikim zanimanjem slušala njegovo iskustvo izveštavanja i prikupljanja informacija o najkontroverznijoj administraciji savremene američke istorije.

 Michael Wolff Izvor: Promo

Govoreći o Trampovom sukobu s medijima, Wolff je naglasio da to nije klasičan rat za istinu, nego stalna potraga za pažnjom: „To je rat da Tramp bude u centru svekolike pažnje. Nije važno ko pobeđuje, važno je da on svakodnevno proizvodi sukobe i time puni naslovnice.“ Podsetio je i da je Tramp 14 godina bio zvezda reality showa, a Belu kuću je pretvorio u vlastitu pozornicu: „Sve je to performans. Sve je to predstava ‘gledaj mene’“, zaključio je Wolff.

Jedna od najiščekivanijih gošći ovogodišnjeg Weekenda, Lara Boro, glavna izvršna direktorka The Economist Group, u razgovoru s Matom Njavrom, dekanom Zagrebačke škole ekonomije i menadžmenta, otvorila je ključna pitanja o ulozi medija u vremenu kada geopolitički haos diktira globalnu ekonomiju i politike. Njeno predavanje izazvalo je ogroman interes i pokazalo koliko su odgovornost i nezavisnost medija danas presudni.

„Uvek me je fasciniralo dvoje, tehnologija i promene. Mediji su toliko zanimljivi jer su istovremeno izuzetno važni i na prvoj liniji tih promena,“ rekla je Boro, dodajući kako je za opstanak kvalitetnog novinarstva ključan i snažan poslovni model. „Novinarstvo je odlično, ali ako iza njega ne stoji dobra kompanija, nema ni odličnog medijskog proizvoda. Verujem u slobodu medija i nezavisno novinarstvo, ali ako želimo da ono bude održivo, moramo svi biti na istoj strani – urednici i biznis. Mi vodimo taj posao zajedno.“

Drugi dan Weekenda otvoren je inspirativnim predavanjem Jamesa Taylora, nagrađivanog govornika i stručnjaka za kreativnost, inovacije i veštačku inteligenciju. Tokom svog predavanja „Supercreativity – Accelerating Innovation in the Age of Artificial Intelligence” Taylor je dao odgovor na pitanje „Šta je ona jedna stvar koju AI ne može kopirati?”

 James Taylor Izvor: Promo

„Naša budućnost zavisi od toga koliko ćemo podsticati vlastitu kreativnost jer upravo ona ubrzava inovacije više od bilo kojeg koda“, naglasio je, pozvavši publiku da svoju „superkreativnost“ pretvore u pogon za razvoj snažnijih kampanja, brendova i ideja.

Na pozornici Weekenda bili su i Federico Paderni, izvršni direktor za tržišta u razvoju u regiji EMEA, X, Luka Matutinović, CMO, LELO i Filip Dragoslavić, suosnivač i CEO, Solflare koji su pod moderatorskom palicom izvršne direktorke Aleph Croatia Ivanke Mabić Gagić na panelu „X: Fast, Visionary, Unfiltered What the Future Demands from Brands and Platforms Alike” raspravljali kako brendovi mogu da prežive i pobede u vremenu kada veštačka inteligencija i regulative svakodnevno pišu nova pravila igre. „X više nije samo društvena mreža, već tehnološka platforma koja gradi budućnost u stvarnom vremenu, a brendovi moraju biti spremni na hiper-prilagodljivost. Komunikacija će morati da bude više personalizovana, a sadržaj će morati da bude relevantniji“, istakao je Paderni. Zaključak panela je jednostavan – ako je digitalni svet ring, X je njegova najbrža i najglasnija arena.

 Federico Paderni Izvor: Promo

U sklopu AI.Weekenda, panel „Cracking the TikTok Code: Creativity Meets Algorithm” na kom su učestvovali Piotr Żaczko, Communication Manager TikToka, i Joanna Nowak, Creative Strategist TikToka otkrili su kako funkcioniše jedna od najuticajnijih platformi današnjice i na koji način algoritmi oblikuju trendove i kreativnost. Istakli su da iza aplikacije ne stoji samo tehnologija, već i misija, kao i zajednica kojoj ta tehnologija služi.

Na HR.Weekendu na panelu „Transformacija kao zajednički put: Perspektiva Uprave na saradnju s HR-om”, Srđan Kondić, predsednik Uprave Addiko Banke Srbija i Ivan Paić, član Uprave Končara, u razgovoru s Nevenom Rendeli Vejzović zaključili su kako transformacija nije jednokratan projekt, nego stalni proces u kojem Uprava i HR moraju da rade kao partneri i zajednički kreiraju viziju budućnosti.

U sklopu Finance.Weekenda održan je panel „Zašto je kontroling u srcu telekom operacija?”. Matija Kovačević, CFO Hrvatskog Telekoma, Anita Lazović, CFO Orion Telekoma i Matija Mandić, CFO Telemacha, u razgovoru koji je moderirao Hrvoje Krešić raspravljali su o tome kako kontroling postaje ključna funkcija u dinamičnom sektoru telekomunikacija i kako je presudno da kontroling komunicira sa svim sektorima i da ima sve ključne informacije, što može biti izazovno za realizaciju.

Weekend.18 – subota puna sadržaja, veče puno energije

Drugi dan predavanja potvrdio je ono po čemu je Weekend festival već godinama jedinstven, spoj globalnih i regionalnih tema, vrhunskih govornika i sadržaja koji inspiriše, ali i zabave koja dolazi tek uveče. Rovinj večeras ponovno postaje pozornica na otvorenom i posetioce vraća u 90-e, kultne godine za hrvatsku dance muuiku, dovodeći Tajči, Mineu, Ilana Kabilja, Vlatku Pokos, Ivanu Banfić i DJ Stanka Bondžu.

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Možda će vas zanimati

Tagovi

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 0

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA