Frensis Hojgen, koja je otkrila loše prakse Facebook kompanije i njenih čelnika, pozvala je Cukerberga da napusti vođenje Facebook tj. Meta kompanije.
Nekako baš pred obraćanje Frensis Hojgen, koja je nedavno otkrila užasne stvari o Facebook mreži i njenim čelnicima, kompanija Meta (nekad se zvala Facebook, sećate li se?) odlučila je da svetu poruči da - ukidaju automatsko tagovanje lica na slikama i video snimcima i da brišu bazu skeniranih lica, koja sadrži više od milijardu korisnika (to je trećina aktivne Facebook populacije globalno).
Možda je ovo jedan od razloga zašto je Facebook tako naprasno odlučio da šokira sve - obraćanje Frensis Hojgen na Web Summit 2021. konferenciji, koja je delom i zbog nje rasprodata nedeljama unapred.
Uzbunjivaćica Frensis Hojgen pozvala je svog bivšeg šefa Marka Cukerberga da se povuče s mesta izvršnog direktora Meta kompanije i tako dopusti promene unutar nje, umesto da troši resurse na njeno rebrendiranje.
"Mislim da je malo verovatno da će se kompanija promeniti, ako Mark Cukerberg ostane glavni izvršni direktor. Facebook bi bio jači s nekim ko je spreman da se usredsredi na bezbednost", rekla je Hojgen u Lisabonu na otvaranju tehnološke konferencije Web Summit.
Podsećamo još jednom, u javnost su nedavno procureli brojni interni dokumenti koji svedoče o Facebook odlukama i poslovnim praksama, koje su štetne po društvo i omogućavaju zloupotrebu te platforme, a koje je medijima, političkim institucijama i regulatorima dostavila Hojgen.
Inženjerka obrade i analize podataka i nekadašnja Facebook menadžerka Hojgen, koja je kompaniju napustila u maju, tokom septembra je pred poslanicima britanskog parlamenta i američkog Kongresa, između ostalog, izjavila da je objavljivanje sadržaja koji podstiče mržnju "najbolji način rasta Facebook mreže", kao i da je kompanija "bez sumnje svesna da ta društvena mreža širi mržnju na internetu, pri čemu koristi algoritamski sistem koji prioritet daje sadržajima koji skupe najviše klikova".
Usred snažnih kritika zbog poslovnih praksi korporacije, Facebook je krajem oktobra objavio da je promenio ime kompanije u Meta, pritom objasnivši da će novo ime bolje odražavati ono čime se bave, u trenutku kad se šire izvan društvenih medija na područja poput virtualne realnosti (VR), baziranoj i na konceptu metaverzuma.
Promena se ne odnosi na individualne platforme, kao što su Messenger, Facebook, Instagram ili WhatsApp, već samo na matičnu kompaniju čiji su deo ove platforme, koje su u procesu integracije.
Komentarišući u Lisabonu to rebrendiranje, Hojgen je zaključila da ono nema smisla s obzirom na to da odavno postoje jasna i konkretna bezbednosna pitanja - koja tek treba da budu rešena. I to što pre. "Facebook uvek iznova bira širenje i nova područja umesto da kapitalizuje već ostvareno", rekla je Hojgen, čiji je obraćanje često bilo prekidano aplauzom okupljenih i velikim brojem lajkova onlajn gledalaca.
Facebook nije javno komentarisao ovaj izuzetno medijski ispraćen intervju, ali je Mark Cukerberg upravo na predstavljanju Meta imena rekao da nema nameru da napusti kompaniju i da o odlasku uopšte i ne razmišlja - on je najbolji za tu poziciju, rekao je još ranije, kad su Facebook potresali skandali u vezi sa Cambridge Analytica-om…