Politika privatnosti

APPLE KRIV ŠTO FACEBOOK LOŠE POSLUJE: Izbijate nam pare iz džepa

Facebook je imao manji rast od očekivanog u trećem kvartalu 2021. godine i jedan od najvećih krivaca je kompanija Apple.

Cukerberg
Izvor: SmartLife / YouTube / Chill Pill / Screenshot

Mark Cukerberg je izjavio da nova Apple politika privatnosti ima “negativan uticaj” na Facebook i njegovo poslovanje, što se jasno vidi po rezultatima u nedavno završenom kvartalu. On je dodao i da su zabrinuti na uticaj koji će ovo imati na celokupno poslovanje u oblasti oglašavanja.

Bolja kontrola nad reklamama

Da podsetimo, sveža Apple pravila privatnosti omogućavaju korisnicima da kažu da ne žele da ih bilo ko prati, kroz aplikacije i sajtove, što sprečava oglašivače da bolje ciljaju potencijalne kupce. Kako je primarni izvor prihoda kompanije Facebook prodaja oglasa, spori rast u trećem tromesečju upalio je ozbiljne alarme kod rukovodstva.

Indirektne optužbe

Iako Cukerberg ni u jednom trenutku nije eksplicitno okrivio Apple za loše poslovanje njegove kompanije, Apple se našao visoko na listi kompanija koje su uticale na njihovo poslovanje u Q3 2021. Sa druge strane, s obzirom na činjenicu da su sva svetla uperena direktno u Facebook zbog optužbi za monopolski položaj, ali i algoritme koji ne sankcionišu govor mržnje, velika je šansa da su zarade “legle” Marku kao “kec na deset”, stvorivši priliku da se fokus javnosti pomeri ka kompaniji Apple.

Prema izjavi Cukerberga, promene koje je Apple uveo “učinile su e-commerce i pridobijanje kupaca mnogo manje efektivnim na webu”. Ipak, Facebook bi mogao da iskoristi novonastalu situaciju i “omogući atraktivnija rešenja za kupovinu unutar samih aplikacija”, kako bi se borili protiv nezgodne situacije koja im ne dozvoljava da prate korisnike i spamuju ih reklamama koje se baziraju na sajtovima i drugim lokacijama koje posećuju.

Osim problema sa rastom poslovanja oglašavanja, na sastanku se pričalo i o Facebook Reality Labs, okosnici metaverzuma, projektu koji bi trebao da ugleda svetlost dana u Q4 ove godine, i koji se fokusira na proširenoj i virtuelnoj realnosti.

Facebook Metaverse
Izvor: YouTube / Reuters

Ukupan prihod kompanije Facebook porastao je na 29,01 milijardu dolara u trećem kvartalu ove godine, u odnosu na 21,47 milijardi iz istog perioda prethodne godine. Predviđeni prihod za Q4 procenjen je na između 31,5 i 35 milijardi dolara.

Google mnogo bolji

Sa druge strane prihodi kompanije Google, na čije poslovanje Apple promena politike privatnosti itekako ima uticaja, prijavila je bolje rezultate od očekivanih u istom periodu koji je bio problematičan za Facebook. U njihovom izveštaju se navodi da iako su bili hendikepirani novim pravilima, tražnja za njihovim servisima je porasla u poslednjih godinu dana zbog rasta online kupovine i navika koje su se promenile.