Čuva nas

Da se popravka telefona ne pretvori u noćnu moru uradite ovih nekoliko stvari

Odnošenje telefona u servis zaista može da napravi pakao, ali Samsung verovatno ima pravo rešenje za to, a mi par korisnih saveta dok čekamo to rešenje.

Izvor: SmartLife / Marko Čavić

Naši telefoni znaju više o nama od nas samih... jer, mi ponekad zaboravimo, ali memorija ostaje ispunjena raznim stvarima koje vrlo lako mogu da nas podsete čak i na to što smo svesno ili još gore - nesvesno zaboravili, a neki i potisnuli iz svojih glava.

Iako odavno izlizana, ova novinarska fraza nije došla bez debelog iskustva i dokaza iz prakse.

Jer, zaista, ko zna šta sve svakodnevnim korišćenjem otkrivamo i iznova i iznova od svega svog najličnijeg odajemo svojim mobilnim telefonima, tabletima i drugim uređajima sa memorijom i internetom.

Zašto i ne bismo, ipak ga koristimo smo mi, pomisliće najveći broj ljudi, a onda dođe do krađe i saznaje da nismo aktivirali opciju Pronađi moj uređaj ili kvara (recimo ekrana, što se najčešće dešava kad su kvarovi u pitanju, jer smo u fazonu da nam uvek treba veći, veći i VEĆI ekran).

Istina je da najveći broj lopova i servisera zanima isključivo uređaj i kako ga unovčiti ili što lakše i jeftinije popraviti, ali nema sumnje da postoje i pojedinci koji bi da bace pogled na fotografije, video snimke, sadržaj SMS poruka, drugih prepiski, mejlova i ko zna čega još. Tada se raspon problema menja od blama, straha da se ne desi nešto gore, sve do ko zna čega, jer - osoba maltene može bilo šta sa našim najličnijim stvarima.

Šta da uradite

Pre svega pozovite servis, opišite kvar i tražite da vam kažu da li popravka zahteva i brisanje softvera i vraćanje na fabrička podešavanja. Ako je to slučaj napravite rezervnu kopiju svega u Cloud ili na kompjuter ili memorijsku karticu, obrišite sve podatke, resetujte telefon na fabrička podešavanja i tek onda predajte na servis. Nakon povratka vratite podatke nazad. Druga bitna stvar je da uključite opciju Pronađi moj uređaj, koja će vam pomoći da daljinski obrišete memoriju u slučaju da ga neko ukrade.

Problem u servisu nastane kad predate uređaj na popravku što on mora biti otključan i činjenica da ćete u najvećem broju servisnih zahvata dobiti telefon sa softverom kao iz fabrike - očišćenim, krenućete potpuno iznova sa svim, jer će serviser zarad testiranja i isprobavanja uređaja softver uređaja i obrisati, možda čak i nekoliko puta.

Za ovakve situacije južnokorejski proizvođač predvideo je tzv. Maintenance mode, čiji je zadatak da, nakon što se aktivira, zaključa kompletan lični sadržaj telefona i onemogući pristup svim aplikacijama. Jedino što će se učitavati pod njim su one Samsung fabričke stavke bez kojih serviser i stručno lice za proveru ili test popravke ne mogu da rade. Režim se aktivira u sekciji Battery and Device Care unutar Settings menija, nakon čega sledi restart uređaja. Za naknadnu deaktivaciju neophodan je najpre unos bezbednosne lozinke ili očitavanje otiska prsta, a zatim još jedan restart.

Ovo je jedna od onih korisnih inovacija koje morate držati u malom prstu.

Jeste li vi imali ovakvih iskustava iz servisa?