Da se popravka telefona ne pretvori u noćnu moru uradite ovih nekoliko stvari | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Da se popravka telefona ne pretvori u noćnu moru uradite ovih nekoliko stvari

Autor Marko Čavić

Odnošenje telefona u servis zaista može da napravi pakao, ali Samsung verovatno ima pravo rešenje za to, a mi par korisnih saveta dok čekamo to rešenje.

 Samsung Galaxy A53 5G Uživo (6).jpg Izvor: SmartLife / Marko Čavić

Naši telefoni znaju više o nama od nas samih... jer, mi ponekad zaboravimo, ali memorija ostaje ispunjena raznim stvarima koje vrlo lako mogu da nas podsete čak i na to što smo svesno ili još gore - nesvesno zaboravili, a neki i potisnuli iz svojih glava.

Iako odavno izlizana, ova novinarska fraza nije došla bez debelog iskustva i dokaza iz prakse.

Možda će vas zanimati

Jer, zaista, ko zna šta sve svakodnevnim korišćenjem otkrivamo i iznova i iznova od svega svog najličnijeg odajemo svojim mobilnim telefonima, tabletima i drugim uređajima sa memorijom i internetom.

Zašto i ne bismo, ipak ga koristimo smo mi, pomisliće najveći broj ljudi, a onda dođe do krađe i saznaje da nismo aktivirali opciju Pronađi moj uređaj ili kvara (recimo ekrana, što se najčešće dešava kad su kvarovi u pitanju, jer smo u fazonu da nam uvek treba veći, veći i VEĆI ekran).

Istina je da najveći broj lopova i servisera zanima isključivo uređaj i kako ga unovčiti ili što lakše i jeftinije popraviti, ali nema sumnje da postoje i pojedinci koji bi da bace pogled na fotografije, video snimke, sadržaj SMS poruka, drugih prepiski, mejlova i ko zna čega još. Tada se raspon problema menja od blama, straha da se ne desi nešto gore, sve do ko zna čega, jer - osoba maltene može bilo šta sa našim najličnijim stvarima.

Šta da uradite

Pre svega pozovite servis, opišite kvar i tražite da vam kažu da li popravka zahteva i brisanje softvera i vraćanje na fabrička podešavanja. Ako je to slučaj napravite rezervnu kopiju svega u Cloud ili na kompjuter ili memorijsku karticu, obrišite sve podatke, resetujte telefon na fabrička podešavanja i tek onda predajte na servis. Nakon povratka vratite podatke nazad. Druga bitna stvar je da uključite opciju Pronađi moj uređaj, koja će vam pomoći da daljinski obrišete memoriju u slučaju da ga neko ukrade.

Problem u servisu nastane kad predate uređaj na popravku što on mora biti otključan i činjenica da ćete u najvećem broju servisnih zahvata dobiti telefon sa softverom kao iz fabrike - očišćenim, krenućete potpuno iznova sa svim, jer će serviser zarad testiranja i isprobavanja uređaja softver uređaja i obrisati, možda čak i nekoliko puta.

Za ovakve situacije južnokorejski proizvođač predvideo je tzv. Repair Mode, čiji je zadatak da, nakon što se aktivira, zaključa kompletan lični sadržaj telefona i onemogući pristup svim aplikacijama. Jedino što će se učitavati pod njim su one Samsung fabričke stavke bez kojih serviser i stručno lice za proveru ili test popravke ne mogu da rade. Režim se aktivira u sekciji Battery and Device Care unutar Settings menija, nakon čega sledi restart uređaja. Za naknadnu deaktivaciju neophodan je najpre unos bezbednosne lozinke ili očitavanje otiska prsta, a zatim još jedan restart.

Distribucija Repair Mode softvera za sada je ograničena isključivo na Samsung Galaxy telefone i to na teritoriji Južne Koreje. No, ukoliko se dobro pokaže, uskoro ga treba očekivati kako na ostalim modelima, tako i u ostatku sveta.

Ovo je jedna od onih korisnih inovacija i ne vidimo zašto Samsung ne bi odlučio da distribuira ovu opciju do svih nas, jer bi mnogima bila vrlo dobrodošla!

Jeste li vi imali ovakvih iskustava iz servisa?

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Ovo ne smete propustiti

Komentari 0

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Uređaji

Testovi