Kompanija Mozilla je iznela svoj stav o novom standardu ekstenzija pregledača
Budućnost ekstenzija za Chrome pregledač, koji blokiraju reklame, je neizvesna. Google prelazi na novi Manifest v3 standard, a glasovi nezadovoljstva developera ekstenzija su sve glasniji.
Google insistira da će novi standard omogućiti bolju privatnost korisnika, ali ljudi koji razvijaju dodatke za pregledač, čiji cilj je zaštita privatnosti i blokiranje sadržaja, se žale da će se desiti upravo suprotno, jer novi standard "ograničava postojeće mogućnosti i koči dalju inovaciju".
Kao glavni developer Chromium koda, na kom se bazira Chrome, kao i mnogi drugi pregledači, Google ima poslednju reč šta ekstenzije mogu i ne mogu da rade. Ovo razdvaja pregledače koji se ne baziraju na tom kodu, primarno Firefox i Safari, jer sada imaju priliku da zauzmu drugačiji pristup dizajnu ekstenzija, odnosno da se istaknu po liberalnijoj mogućnosti blokiranja reklama.
Zarad kompatibilnosti, Mozilla će i dalje koristiti Manifest v3 standard u svom Firefox pregledaču, kako bi omogućila lakše portovanje ekstenzija na svoju platformu, ali će nastaviti da podržava Web Request blokiranje nakon što ga Google ukine. Na ovaj način će ekstenzije za blokiranje sadržaja nastaviti da funkcionišu normalno.
"Znamo da je blokiranje sadržaja važno za korisnike Firefox-a i želimo da osiguramo da imaju pristup najboljim dostupnim alatima za privatnost", opravdava odluku Maršal Irvin, šef bezbednosti u kompaniji Mozilla."U našem pregledaču podrazumevano blokiramo praćenje, ali i dalje dozvoljavamo da se reklame učitavaju. Ako korisnici žele da preduzmu dodatan korak i u potpunosti blokiraju reklame, mislimo da je važno da im to omogućimo."
Moguće je da će stav Firefox pregledača o blokiranju oglasa podstaći više korisnika da pređu na njihovu stranu, a ukoliko, kada Google ukine podršku za Mv2, ekstenzije ne budu mogle da rade svojim punim kapacitetom, preporuka naše redakcije će definitivno biti da i vi pređete.