BLOKIRANJE REKLAMA U OPASNOSTI: Za 7 meseci više ništa neće biti isto | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

BLOKIRANJE REKLAMA U OPASNOSTI: Za 7 meseci više ništa neće biti isto

Google Chrome donosi promene zbog kojih se tvorci ekstenzija za pregledač brinu za budućnost blokiranja reklama

 Chrome želi da spreči blokiranje reklama? Izvor: Google Play Store / BetaFish

Za sedam meseci, pod pretpostavkom da sve ide po planu, Google Chrome će odustati od podrške za svoju zastarelu platformu dodataka, poznatu kao Manifest v2 (Mv2). Ovo je značajno ako koristite dodatke u pregledaču da biste, na primer, filtrirali određene sadržaje i zaštitili svoju privatnost.

Google Chrome veb prodavnica bi trebalo da prestane da prihvata Mv2 dodatke ovog meseca, a od januara 2023. godine korisnici više neće moći da pokrenu dodatke napravljene pomoću Mv2. Izuzetak će biti verzije pregledača na kojima se nalaze poslovni nalozi, ali će čak i ovim korisnicima biti sprečeno korišćenje Mv2 ekstenzija od juna 2023. godine.

Možda će vas zanimati

Ekstenzije pregledača kao što su uBlock Origin, Ghostery Privacy Ad Blocker i Privacy Badger, zajedno sa ekstenzijama za pokretanje skripti, poput TamperMonkey dodatka, koje su dizajnirane da blokiraju reklame i drugi sadržaj, odnosno štite privatnost na mreži, neće više biti efikasne kao nekad, ako uopšte i budu mogle da pređu sa Mv2 na novi Mv3.

"Ako ste me pitali da li Privacy Badger može da ima Mv3 verziju, moj odgovor je da, može i hoće", rekao je Aleksej Mijakov, član Electronic Frontier fondacije. "Ipak, postoji podmukao problem - Manifest v3 ograničava određene mogućnosti dodataka i smanjuje potencijal za inovacije."

Žan-Pol Šmec, izvršni direktor kompanije Ghostery je objasnio kako njihov dodatak onemogućava kompaniji Facebook da nas prati: "Kada je Facebook pokrenuo dodavanje dugmeta "Sviđa mi se" na sajtove, to je u osovi bila slika Facebook logoa. Deo tog mrežnog zahteva je bio bezopasan, odnosno bio je samo ID stranice na kojoj je postavljen. Druga polovina zahteva je bila korisnički ID, koji apsolutno nije bezopasan, jer u suštini daje kompaniji uvid u to da ste gledali određenu stranicu, što im može pomoći da urade gomilu ciljanih stvari."

"Mi smo uspeli da zadržimo bezopasni deo zahteva, a da uklonimo ili izmenimo njegov štetni deo", rekao je Šmec. "Ovo je omogućilo da korisnici i dalje imaju vidljivo "Sviđa mi se" dugme, koje je funkcionisalo kako se i očekivalo, osim što Facebook nije mogao da prati šta čitate na internetu. To je nešto što će definitivno nestati sa Mv3 - mogućnost izmene zahteva dok napušta pregledač."

Google insistira da se promena ne odnosi na ometanje blokatora sadržaja. "Bilo je dosta zabune i zablude oko motivacije i implikacija ove promene, uključujući spekulacije da su ove promene dizajnirane da spreče ili oslabe blokatore reklama", rekao je Simeon Vinsent, developer Chrome pregledača. "To nam apsolutno nije cilj. Štaviše, ova promena je treba da pruži programerima način da kreiraju sigurnije i efikasnije blokatore oglasa."

Videćemo šta će se desiti kada Chrome zvanično ukine podršku za Mv2 dodatke, ali nemogućnost ostvarivanja privatnosti, kao i blokiranje sadržaja, je nešto što treba da zabrine sve korisnike.

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Možda će vas zanimati

Ovo ne smete propustiti

Komentari 7

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

v1ad

Najsporiji, najvise procesa zauzima, krade podatke i jos prepun reklama. Ajde cao Chrome. U stvari, cao Google. Za svaki njihov proizvod imate bolju alternativu. Samo se malo treba pocimati.

Njoka

@v1ad Ima alternativa ali kakva… Google Maps recimo je superioran u odnosu na bilo koju drugu aplikaciju te vrste, Google Assistant takođe. YouTube zapravo i nema konkurenciju. Tako da, zadržao bih se samo na Chrome-u ipak za sada..

Лаки

Рекламократија !

Najnovije

Uređaji

Testovi