Kompanija Rakuten Viber predstavila je svoje nove Uslove i Politiku poslovanja koje svi korisnici moraju da prihvate.
Korisnike u Srbiji i celom svetu 25. aprila iznenadila je poruka o ažuriranim Uslovima i Politici privatnosti Viber aplikacije.
Bez prihvatanja istih korisnici nisu u mogućnosti da koriste omiljenu aplikaciju dalje, jer od poruke više ništa neće moći da rade niti da koriste.
Jednostavno, ako ne kliknete na PRIHVATI I NASTAVI ne možete uopšte da sklonite ovo obaveštenje, a sve u Viber aplikaciji postaje nedostupno.
"Ako koristite Viber, saglasni ste sa našim uslovima i Politikom privatnosti", kratko stoji u poruci, ali je korisnicima klikom na Pogledajte Uslove i Politiku Privatnosti ostavljena mogućnost da iščitaju sve što u njima piše na web adresi koja se otvara u primarnom veb pregledaču.
Nažalost, Viber nije naglasio šta je promenio i u kojim sve stavkama u okviru Uslova privatnosti i poslovanja, pa korisnik mora da čita sve - od početka do kraja, kako bi mogao da odluči da li će ih prihvatiti ili neće.
Ipak, Viber je zabranio svima da nastave da koriste aplikaciju dok se stavke ne prihvate i verujemo da će najveći broj korisnika jednostavno kliknuti na PRIHVATI I NASTAVI i koristiti Viber i bez čitanja novih odrednica o privatnosti i poslovanju kompanije.
Šta prihvatate novim odrednicama
Nije nas mrzelo da potražimo detalje ovih promena i otkrijemo šta sve to Viber menja u svojoj dosadašnjoj praksi i našli smo na zvaničnom blogu kompanije od 20. marta jedini zvaničan zapis u vezi sa ovim promenama, u kojem se delimično razjašnjavaju neke od izmena.
U toj blog objavi stoji da se menjaju sledeće stvari:
- Kategorizacija tipova podataka koje Viber prikuplja od nas
- Posebna klauzula o tome koje vrste podataka drugi korisnici mogu da vide o nama na Viber aplikaciji
- Ažurirane klauzule o Viber upotrebi podataka da bi se detaljno objasnile svrhe obrade. U ovom odeljku, takođe su dodali određene informacije o praksi podataka u vezi sa novim fintech uslugama
- Pojašnjenje o tome kako i sa kim dele naše lične podatke pružanjem jasnih i transparentnih objašnjenja o takvom deljenju i kategorijama takvih trećih lica
- Dodatna klauzula sa informacijama o nekorisničkim podacima koje Viber sme da obradi i opcijama kako da ih isključe
- Ažurirano i razjašnjeno poglavlje o našim izborima i kontrolama aplikacije i
- Za još veću transparentnost, napravili su poseban odeljak o zadržavanju korisničkih podataka koji omogućava korisniku da sazna o smernicama za zadržavanje.
Što se tiče Uslova korišćenja Viber aplikacije, iz kompanije žele da znamo da su promenili ove, ali i neke druge stvari:
- Napravili su posebne uslove za elektronske komunikacione usluge (tj. Viber Out uslugu) i uveli rezime ugovora za korisnike u EU, EEA i UK u vezi sa elektronskim komunikacionim uslugama
- Ažurirane su politike refundiranja
- Pojašnjeni su uslovi poštene upotrebe
- Proširenje odeljka Plaćanja i naknade
- Proširenje i pojašnjenje odeljka usluga, sa detaljima o svim proizvodima i uslugama koje nudi Viber i
- Dodata su posebna ograničenja, obaveze i pojašnjenja kao što su u vezi sa sadržajem koji korisnici postavljaju u Viber javne grupe, činjenica da je administratorima zabranjeno da prodaju botove, zajednice ili kanale i da Viber može odbiti usluge zbog kršenja ovih uslova ili drugih Viber-a politike.
Nažalost, detalje za svaku pojedinačnu stavku u Uslovima poslovanja i Politici privatnosti moraće da iščita svaki korisnik za sebe i tako otkrije konkretno o čemu se u svakoj od promena radi.