Prihvatate?

USLOV KOJI SVI MORAJU DA PRIHVATE: Bez njega vam Viber više neće raditi

Kompanija Rakuten Viber predstavila je svoje nove Uslove i Politiku poslovanja koje svi korisnici moraju da prihvate.

Izvor: Viber

Korisnike u Srbiji i celom svetu 25. aprila iznenadila je poruka o ažuriranim Uslovima i Politici privatnosti Viber aplikacije.

Bez prihvatanja istih korisnici nisu u mogućnosti da koriste omiljenu aplikaciju dalje, jer od poruke više ništa neće moći da rade niti da koriste.

Jednostavno, ako ne kliknete na PRIHVATI I NASTAVI ne možete uopšte da sklonite ovo obaveštenje, a sve u Viber aplikaciji postaje nedostupno.

"Ako koristite Viber, saglasni ste sa našim uslovima i Politikom privatnosti", kratko stoji u poruci, ali je korisnicima klikom na Pogledajte Uslove i Politiku Privatnosti ostavljena mogućnost da iščitaju sve što u njima piše na web adresi koja se otvara u primarnom veb pregledaču.

Nažalost, Viber nije naglasio šta je promenio i u kojim sve stavkama u okviru Uslova privatnosti i poslovanja, pa korisnik mora da čita sve - od početka do kraja, kako bi mogao da odluči da li će ih prihvatiti ili neće.

Ipak, Viber je zabranio svima da nastave da koriste aplikaciju dok se stavke ne prihvate i verujemo da će najveći broj korisnika jednostavno kliknuti na PRIHVATI I NASTAVI i koristiti Viber i bez čitanja novih odrednica o privatnosti i poslovanju kompanije.

Šta prihvatate novim odrednicama

Nije nas mrzelo da potražimo detalje ovih promena i otkrijemo šta sve to Viber menja u svojoj dosadašnjoj praksi i našli smo na zvaničnom blogu kompanije od 20. marta jedini zvaničan zapis u vezi sa ovim promenama, u kojem se delimično razjašnjavaju neke od izmena.

U toj blog objavi stoji da se menjaju sledeće stvari:

  • Kategorizacija tipova podataka koje Viber prikuplja od nas
  • Posebna klauzula o tome koje vrste podataka drugi korisnici mogu da vide o nama na Viber aplikaciji
  • Ažurirane klauzule o Viber upotrebi podataka da bi se detaljno objasnile svrhe obrade. U ovom odeljku, takođe su dodali određene informacije o praksi podataka u vezi sa novim fintech uslugama
  • Pojašnjenje o tome kako i sa kim dele naše lične podatke pružanjem jasnih i transparentnih objašnjenja o takvom deljenju i kategorijama takvih trećih lica
  • Dodatna klauzula sa informacijama o nekorisničkim podacima koje Viber sme da obradi i opcijama kako da ih isključe
  • Ažurirano i razjašnjeno poglavlje o našim izborima i kontrolama aplikacije i
  • Za još veću transparentnost, napravili su poseban odeljak o zadržavanju korisničkih podataka koji omogućava korisniku da sazna o smernicama za zadržavanje.

Što se tiče Uslova korišćenja Viber aplikacije, iz kompanije žele da znamo da su promenili ove, ali i neke druge stvari:

  • Napravili su posebne uslove za elektronske komunikacione usluge (tj. Viber Out uslugu) i uveli rezime ugovora za korisnike u EU, EEA i UK u vezi sa elektronskim komunikacionim uslugama
  • Ažurirane su politike refundiranja
  • Pojašnjeni su uslovi poštene upotrebe
  • Proširenje odeljka Plaćanja i naknade
  • Proširenje i pojašnjenje odeljka usluga, sa detaljima o svim proizvodima i uslugama koje nudi Viber i
  • Dodata su posebna ograničenja, obaveze i pojašnjenja kao što su u vezi sa sadržajem koji korisnici postavljaju u Viber javne grupe, činjenica da je administratorima zabranjeno da prodaju botove, zajednice ili kanale i da Viber može odbiti usluge zbog kršenja ovih uslova ili drugih Viber-a politike.

Nažalost, detalje za svaku pojedinačnu stavku u Uslovima poslovanja i Politici privatnosti moraće da iščita svaki korisnik za sebe i tako otkrije konkretno o čemu se u svakoj od promena radi.