Možda je pravo vreme da neko popriča sa predstavnicima kompanije Microsoft koji su zaduženi za promociju Edge browsera.
Jedno vreme je Microsoft Edge bio dobra alternativa za Chrome i Firefox, ali kako vreme odmiče, čini nam se da Edge gubi bitke na svim poljima. U nadi da se malo izvuku iz ove spirale loših poslovnih odluka, neko u kompaniji Microsoft je smislio da svaki put kada neko potraži Chrome preko Edge pretraživača - dobije poruku.
Interesantna strategija
Da je ta poruka umerena i pozitivna, potpuno bismo razumeli, ali neko u kompaniji Microsoft je smislio da će da Edge učini privlačnijim za svoje korisnike ukoliko blati Chrome. Microsoft je sa nekoliko poteza u poslednjih nekoliko meseci znatno otežao korišćenje drugih browsera iz Windows 11 operativnog sistema.
Poslednja u nizu bila je odluka da bez obzira na to koju aplikaciju odaberete da vam bude podrazumevani browser, pojedine Microsoft aplikacije i servisi će i dalje forsirati Edge. Čak i kada ga uklonite, one će ga i dalje zahtevati, ne dozvoljavajući vam da koristite browser koji želite.
Ako ste mislili da je to suludo, nove poruke koje se pojavljuju kada pokušate da pronađete link za skidanje Chrome iz Edge browsera iskaču u gornjem desnom uglu, kako bi vas podsetili da birate pogrešan pregledač, jer je Edge superioran. Za sada Microsoft koristi nekoliko različitih poruka:
- Microsoft Edge radi na istoj tehnologiji kao i Chrome, uz dodatno poverenje kompanije Microsoft.
- Taj browser je tako iz 2008! Znate li šta je novo? Microsoft Edge.
- "Mrzim da štedim novac," nije rekao niko nikad. Microsoft Edge je najbolji browser za online kupovinu.
Bez previše smisla
Čak ni poruke koje su smislili nemaju mnogo smisla. Ukoliko je Edge nov browser, a radi na istoj tehnologiji kao i Chrome, kako je onda Chrome star? Deo sa uštedom novca verovatno alaudira na Zip, aplikaciju za plaćanje na rate, koja je odnedavno integralni deo Edge browsera.
Spirala loših odluka
Edge zaista nije loš browser, i do skoro je bio odlična alternativa za Chrome, ali je agresivna kampanja matične kompanije dovela do toga da korisnici razviju loše mišljenje o njemu. Prvo su znatno otežali način na koji možete da promenite podrazumevani browser, pa su onda onemogućili korišćenje bilo kog drugog browsera za pojedine integralne Windows servise, da bi na kraju pokrenuli ovu, u najmanju ruku neumesnu kampanju.
Dok se svi za svoje mesto pod Suncem bore boljim tehnologijama, bržim radom i privlačenjem korisnika na druge načine, Microsoft misli da to može da postigne na lakši način, što iz ove perspektive izgleda pogrešno. Edge je u poslednjih nekoliko meseci zaista dobio odlična unapređenja. Endžin je ubrzan, ubačena je podrška za ekstenzije, i zaista, ugrađene su promoccije i kuponi kojima zaista možete da uštedite novac, ali ponavljamo, ovakva kampanja ima više štete nego koristi.
Milom, a ne silom
Umesto da terate ljude da koriste vaše aplikacije, možda je bolja ideja da se fokusirate da dalje unapredite svoj proizvod, kako bi ljudi sami videli da je on bolji od konkurenata. Nečije poverenje nećete steći tako što ćete mu uvrtati ruku dok vas ne posluša. Toliko je valjda očigledno.