Pre nekoliko dana NVIDIA je izjavila da je na aprilskoj GTC konferenciji deo izlaganja njihovog prvog čoveka, CEO-a Jensena Huanga bio virtuelan, a da je to malo ko primetio.
Četiri meseca nakon konferencije NVIDIA je objavila blog post u kojem su objasnili da su koristili CG – računarski generisanu verziju svog CEO-a Jensena Huanga. Pored njega, celokupna kuhinja u kojoj je prezentacija održana takođe je računarski generisana do najsitnijih detalja u 3D okruženju.
NVIDIA je postigla ovo kompleksnim procesom skeniranja lica i tela pomenutog gospodina Huanga i unajmljivanjem glumca na čije lice je računarski dodat lik. Napomenućemo i da je taj glavni govor na GTC konferenciji trajao više od sat vremena i da je poenta bila da se pokaže koliko je tehnologija napredovala, bez vidljivih prelaza sa stvarnog lika na virtuelni.
30 sekundi virtuelnog Huanga
Prema izjavi matične kompanije Huang je bio virtuelan nekih 30 sekundi tokom video snimka (1:02:29 – 1:02:56), kada se prepoznatljiva kuhinja pretvara u hologramsku sobu. Postoje i korisnici koji su posumnjali da ovaj prelaz nije baš realan, jer je Huang možda previše mahao rukama u njemu, ali je za većinu ovo delovalo veoma realno. Naravno, svi trikovi koji se koriste u ovakvim situacijama su bili primenjeni, pa je kamera namerno odaljena u želji da se prikriju nesavršenosti i veštački pokreti.
I dok je generisanje virtuelne kuhinje impresivno samo po sebi, ukoliko se malo udubite jasno ćete moći da primetite da je u pitanju generisani virtuelni lik, a ne pravi čovek. Takođe je jasno da NVIDIA dosta ulaže u tehnologije koje omogućavaju realnu replikaciju ljudi i njihovih pokreta, i samo je pitanje vremena, po svemu sudeći ne mnogo dugo, kada će deepfake tehnologija potpuno verno moći da zameni svakog od nas.
Omniverse
NVIDIA je posebno ponosna na proces tranzicije, koji je najteže izvesti, kada se pravi prelaz sa prave osobe na virtuelnu, što je proces za koji je potrebna animacija da bi sve izgledalo što približnije realnosti. Ceo virtuelni prostor u kojem je održana prezentacija NVIDIA naziva Omniverse – alat koji spaja više disciplina koji je napravljen za kreiranje 3D virtuelnih prostora.