Firefox beleži veliki pad popularnosti kod korisnika, koji se češće nego ikada okreću drugim pregledačima.
Prema zvaničnim podacima o broju korisnika Firefox browsera primećeno je da je u poslednje tri godine skoro 50 miliona korisnika zamenilo Firefox za neki drugi pregledač, sa brojkama koje i dalje pokazuju smanjivanje baze korisnika.
Krajem 2018. godine broj aktivnih korisnika Firefox desktop klijenta bio je oko 244 miliona, dok je ta brojka u drugom kvartalu ove godine pala na 198 miliona korisnika. Iako su to i dalje impresivne brojke, jasan je trend pada broja aktivnih korisnika za jedan od pregledača koji je pre deset godina imao tržišni udeo od preko 30%. Ruku na srce, te 2011. godine Internet Explorer je beležio otvorene stranice preko 52% svih korisnika.
Svet i Srbija
U julu ove godine Firefox ima 3,45% globalnog tržišnog udela. Chrome i dalje dominira sa 65,18%. Sledi Safari sa 18,65%, dok Edge i Samsung Internet browser imaju slične brojke kao Firefox. Situacija kod nas je malo drugačija, pre svega zbog manjeg broja Apple korisnika. Tako Chrome dominira još izraženije sa 74,24%, sledi Safari sa 10,41%, Firefox sa 6,03%, Samsung Internet sa 3,66% i Opera sa 2,87%.
Nedavno je Firefox dodao opciju slike u slici, koja itekako može biti korisna tokom Olimpijskih igara i drugih sportskih događaja koje želite da pratite dok nešto radite.
Zbog čega tako veliki pad?
Problemi na koje se Firefox korisnici sve češće žale je nedostatak unapređenja koja bi popravila performanse. Nova unapređenja i moderniji dizajn junske verzije 89 sa potpuno izmenjenim izgledom korisničkog interfejsa dodatno je odbio još korisnika. Dodajte tome da je Chrome podrazumevani pregledač na većini Android telefona širom sveta, te da Microsoft isto radi sa Edge, a Apple sa Safari i Samsung sa njihovim pregledačem, i jasno vam je da svako odvlači deo korisnika na svoju stranu uz svoje uređaje, što Firefox i Opera nemaju.
Google takođe forsira optimizaciju za Chrome za većinu sajtova, kako bi se brže otvarali, sa čim se Firefox nikako ne može boriti. Firefox u ovoj situaciji stoji jako dobro, sa skoro 200 miliona vernih korisnika, ali trend pada nam se nikako ne sviđa, jer je tržište sa konkurentima uvek mnogo bolje za korisnike nego ono sa monopolskom pozicijom. Biće interesantno videti kako mašinerija iza Firefox pregledača planira da se bori sa novonastalom situacijom, nakon implementacije dodatnih bezbednosnih mera koje štite privatnost korisnika.