Kontrolisanje sadržaja

FACEBOOK ZA SVOJE KORISNIKE IMA JEDNO NEOBIČNO PITANJE: "Da li ste zabrinuti što vaši prijatelji postaju ekstremisti?"

Korisnici Facebook društvene mreže prijavljuju da dobijaju obaveštenja sa neugodnim pitanjima o ekstremizmu.

Istina je da su društvene mreže izgubile kontrolu nad sadržajem, te da korisnici mogu da nalete na sve više ekstremizma.

Upravo je to jedan od razloga zašto je Facebook bio kritikovan u prošlosit, ali ova društvena mreža preduzima potrebne mere kako bi što više smanjila takav sadržaj.

Zbog toga će Facebook pitati svoje korisnike da li su zabrinuti što njihovi prijatelji ili poznanici na toj mreži postaju ekstremisti. Iako zvuči veoma bizarno, takvo pitanje se zaista postavlja pojedinim korisnicima u Sjedinjenim Američkim Državama, otkrio je portparol te kompanije. Ta mreža je počela i da obaveštava korisnike o tome da li su bili izloženi takvom sadržaju. U galeriji ispod pogledajte kako izgledaju ta obaveštenja.

"Da li vas brine što neko koga poznajete postaje ekstremista? Stalo nam je do sprečavanja ekstremizma na Facebook-u. Ostali u vašoj situaciji su dobili poverljivu podršku“ - stoji u jednoj takvoj poruci, dok druga glasi: "Nasilne grupe pokušavaju da manipulišu vašim besom i razočaranjem. Sada možete preduzeti mere kako biste zaštitili sebe i druge". Treba dodati da oba upozorenja imaju link koji vodi do stranice za pomoć.

Facebook, Google i Twitter su godinama pod velikim pritiskom zbog sve učestalijih lažnih informacija i ekstremizma na tim platformama, dok se čini da je ceo slučaj eskalirao neredima u Vašingtonu početkom 2021. godine. Iz te kompanije su istakli da je u pitanju mali test koji se trenutno obavlja na njihovoj glavnoj platformi i to samo u Sjedinjenim Američkim Državama, te da služi kao pilot program za globalni pristup sprečavanja radikalizacije na Facebook-u.

Cilj ovog testa je da se identifikuju korisnici koji su eksponirani takvom sadržaju koji je zabranjen na toj platformi, kao i korisnici koji su i ranije bili predmeti sprovođenja politike te kompanije. Oni ističu da uklanjaju sadržaj i naloge koji aktivno krše njihova pravila pre nego što drugi korisnici vide takav materijal, ali da postoji šansa da je takav sadržaj već pogledan pre nego što je on ukinut.

Da li ste vi naleteli na ekstremni sadržaj prilikom korišćenja Facebook-a?