Facebook i Instagram menjaju pravila: Besplatnom korišćenju došao je kraj | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Facebook i Instagram menjaju pravila: Besplatnom korišćenju došao je kraj

Autor Danijela Stojšin

Korisnici Facebooka i Instagrama u Velikoj Britaniji sada će morati da plaćaju mesečnu pretplatu kako bi izbegli ciljanje personalizovanim oglasima.

 Brisanje Facebooka Izvor: Shutterstock / Ink Drop

Ova odluka predstavlja značajan preokret u strategiji kompanije Meta i njenog izvršnog direktora Marka Zakerberga.

U narednim nedeljama, korisnicima će biti ponuđena opcija da plate £2,99 mesečno na vebu ili £3,99 mesečno na iOS i Android uređajima za iskustvo bez reklama.

Pretplata će pokrivati sve Facebook i Instagram naloge registrovane preko Meta Accounts Center, dok će za svaki dodatni nalog automatski biti naplaćeno £2 na vebu i £3 na mobilnim uređajima.

Meta navodi da je viša cena na iOS i Android uređajima zbog naknada koje naplaćuju Apple i Gugl za pristup njihovim servisima.

Ova promena je iznenađujuća, jer je Zakerberg ranije tvrdio da Facebook nikada neće naplaćivati korisnicima uklanjanje reklama.

Meta objašnjava da je promena neophodna zbog novih propisa Ureda za informisanje Velike Britanije (ICO), koji zahtevaju da korisnici jasno daju saglasnost za korišćenje svojih podataka u oglašavanju.

Lični podaci se koriste za ciljane oglase

To znači da će korisnici koji ne plate pretplatu biti smatrani saglasnim da se njihovi lični podaci koriste za ciljanje oglasa.

U saopštenju, Meta ističe: "Ovo će korisnicima u Velikoj Britaniji omogućiti jasan izbor da li žele da se njihovi podaci koriste za personalizovano oglašavanje."

Svi korisnici u UK stariji od 18 godina dobiće obaveštenje sa opcijom pretplate kako bi izbegli reklame. Ova obaveštenja će biti privremeno odložena, kako bi korisnici imali vremena da razmotre izbor pre nego što se odluče.

Korisnici koji se odluče da ne plaćaju i dalje će koristiti platforme kao i do sada i biti targetirani oglasima. Ipak, oni i dalje mogu da upravljaju podešavanjima oglasa kroz opciju "Ads Preferences".

Za korisnike mlađe od 18 godina, iskustvo korišćenja Facebooka i Instagrama neće se menjati. Meta ističe da se u UK kod mlađih korisnika koriste samo starost i lokacija za ciljanje reklama.

Ova promena je posebno iznenađujuća jer je Zakerberg ranije izričito odbacivao ovakav model prihoda. Govoreći pred Kongresom 2018. godine, Zakerberg je rekao da će "uvek postojati besplatna verzija Facebooka".

 Mark Cukerberg Facebook Menja Ime U META.jpg Izvor: SMARTLife / Facebook

 mark cukerberg, facebook Izvor: Guliver/Getty Images/Chip Somodevilla

Meta navodi da ova odluka dolazi nakon konsultacija sa UK ICO u vezi sa novim regulativama, koje zahtevaju "značajnu transparentnost i izbor korisnika u vezi sa korišćenjem njihovih podataka".

U okviru novog modela, poznatog kao „consent or pay model“, korisnici mogu ili platiti pretplatu za iskustvo bez reklama ili nastaviti sa besplatnom verzijom koja koristi njihove podatke za personalizovane oglase, piše Daily Mail.

Portparol ICO-a ističe: "Pozdravljamo odluku Mete da traži saglasnost korisnika za korišćenje njihovih podataka u oglašavanju. Ovo pruža korisnicima u UK fer izbor i približava praksu kompanije zakonima Velike Britanije."

Cene pretplate će iznositi do £47,88 godišnje po jednom nalogu, dok je Meta prvobitno planirala mnogo višu cenu pre nego što je pristala da smanji troškove. Kao rezultat toga, korisnici u UK moći će da se pretplate po ceni gotovo upola manjoj u odnosu na korisnike u EU.

BONUS VIDEO:

Pogledajte

01:24
Budućnost Facebook platforme
Izvor: Meta
Izvor: Meta

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Možda će vas zanimati

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 0

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA