SmartLife ekskluzivno saznaje: Viber uvodi velike promene u Srbiji, uskoro i plaćanje putem aplikacije | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

SmartLife ekskluzivno saznaje: Viber uvodi velike promene u Srbiji, uskoro i plaćanje putem aplikacije

Autor Ilija Baošić

U ekskluzivnom intervjuu za SmartLife, Nikos Sirios iz kompanije Rakuten Viber otkrio nam je tri velike promene koje će korisnici u Srbiji u narednom periodu videti na popularnoj platformi.

 Viber Izvor: Mino Surkala / Shutterstock.com

Tokom nedavne posete TechMomentum 2025 forumu u Nišu, imali smo priliku da prisustvujemo brojnim panelima, razgovaramo sa liderima tehnološke scene i saznamo više o budućnosti digitalnih servisa. Jedan od govornika bio je i Nikos Sirios, viši menadžer prodaje za Centralnu i Istočnu Evropu u kompaniji Rakuten Viber, koji je u razgovoru za SmartLife podelio ekskluzivne informacije o novim funkcijama koje uskoro stižu na ovu popularnu platformu.

Od plaćanja putem Vibera, preko sistema za prijavu nestale dece, pa sve do velike promene u načinu otkrivanja brendova unutar aplikacije - korisnike u Srbiji očekuje niz noviteta.

Pitali smo Siriosa i koliko su poslovne poruke zapravo popularne, kako se koriste u praksi i šta je ključno za njihovu uspešnu primenu.

Srbija među liderima u korišćenju poslovnih poruka

Poslovne poruke su veoma interesantna funkcija koju je Viber uveo kako bi omogućio lakšu i bezbedniju komunikaciju između brendova i korisnika.

Sirios kaže da je kompaniji bilo veoma važno da pomoću bezbednosnih alata, enkriptovanih poruka i intuitivnog interfejsa izgradi poverenje sa obe strane, a nas je posebno zanimalo kolika je popularnost i kako je u Srbiji prihvaćen ovaj vid komunikacije.

"Poslovne poruke su naš najprodavaniji proizvod na globalnom nivou. U mnogim zemljama se oslanjanje na njih značajno povećalo, a kompanije sve više koriste Viber kako bi direktno komunicirale sa svojim klijentima. Srbija se, pritom, posebno izdvaja zahvaljujući izuzetno visokoj penetraciji Vibera od oko 97%, što znači da gotovo svi u zemlji koriste ovu aplikaciju. Zbog toga je Srbija među vodećim zemalja u regionu po korišćenju Viber poslovnih poruka", kaže Sirios.

 Nikos Sirios SmartLife intervju Izvor: Ilija Baošić

Ključno je kako se poslovne poruke koriste

Ideja iza poslovnih poruka nije da one budu nametljive niti da po svaku cenu budu prikazane korisnicima. Zato je implementiran Poslovni inboks koji grupiše sve poruke koje stižu sa komercijalnih naloga. A kako bi korisnici što bolje prihvatili komunikaciju sa brendovima putem Vibera, veoma je važno na koji način se poslovne poruke koriste - i upravo je to ključ uspeha po mišljenju Nikosa Siriosa.

"Naš širi cilj je da postanemo super-aplikacija, ali u svojoj osnovi i dalje smo messaging i utility platforma. Zato su poslovne poruke osmišljene tako da služe konkretnoj svrsi. One nisu namenjene svakodnevnom dopisivanju, već se aktiviraju u tačno određenim trenucima - kada treba da prenesu važnu informaciju", kaže Sirios.

To znači da brendovi moraju da razmišljaju strateški o upotrebi alata koji su im na raspolaganju: "Zamislite da prodajemo automobil - uz njega ide i uputstvo i saveti za vožnju - ali vi ste ti koji odlučujete kako ćete da vozite. Isto važi i ovde. Ako se poslovne poruke koriste pametno, dakle u pravo vreme i sa pravom vrednošću, korisnici neće osećati zasićenje niti će ih ignorisati."

"Explore" kartica se menja iz korena

 Viber Explore kartica Izvor: Viber / SmartLife

Trenutno korisnici na Viberu mogu da pronađu neki brend ako znaju tačno ime, ali ne mogu da pretražuju sve firme u blizini koje, na primer, prodaju nameštaj ili nude određenu uslugu.

Interesovalo nas je da li platforma planira da uvede filtriranje brendova po delatnosti koju obavljaju, a Sirios nam je ekskluzivno otkrio da je u toku potpuna rekonstrucija "Explore" (Istraži) kartice koja će doneti upravo tu funkcionalnost, ali i mnoge druge.

"Jedan od naših najvećih projekata trenutno je inicijativa za mala i srednja preduzeća (SMB), koju smo pokrenuli prošle godine. Već sada, i u Srbiji, brendovi mogu da otvore SMB nalog na Viberu, kreiraju svoju stranicu, izlistaju proizvode i usluge, podele detaljne informacije i komuniciraju direktno sa korisnicima", objašnjava Sirios i dodaje: "Sledeća faza ovog projekta je potpuna rekonstrukcija 'Explore' sekcije u aplikaciji. Planiramo da je pretvorimo u svojevrsnu biznis pijacu. Korisnici će moći da filtriraju pretragu po kategorijama, postave kriterijume i pronađu firme koje su im blizu. To nam je jedan od glavnih prioriteta u narednom periodu".

Plaćanje putem Vibera u Srbiji - testiranja su već u toku

 Viber Pay 2.jpg Izvor: Viber

Kako je plaćanje i transfer novca putem Vibera funkcija o kojoj smo prvi put imali priliku da čujemo još 2022. godine, želeli smo da znamo da li postoji vremenski okvir kada će platforma ovu mogućnost doneti korisnicima u Srbiji. Odgovor vas neće razočarati:

"Ovo je za nas veoma važan projekat. Trenutno smo u fazi testiranja i očekujemo više informacija krajem septembra ili početkom oktobra", tvrdi Sirios. "Zahvalni smo svim partnerima koji su uključeni - Narodnoj banci Srbije, firmama koje razvijaju sistem i predstavnicima lokalnih samouprava širom zemlje. Ono što gradimo u Srbiji može da posluži kao model i za druge zemlje. Rešenje je potpuno prilagođeno srpskom tržištu, a kroz njega i simbolično potvrđujemo našu jaku vezu sa korisnicima u Srbiji. Ovo je za nas strateški važan korak".

"Pronađi me" sistem i na Viber platformi u Srbiji

Još jedna ekskluzivna informacija koju je Nikos Sirios otkrio za SmartLife je da sistem "Pronađi me" stiže na Viber platformu za korisnike u Srbiji.

Ovo rešenje, koje služi za obaveštavanje javnosti o nestanku maloletne osobe, nastalo je po modelu "Amber Alert" sistema, a uskoro će korististi Viber kao još jedan vid elektronske komunikacije.

 Nikos Sirios Izvor: Ilija Baošić

"To je jedna od važnijih inicijativa koju pokrećemo upravo iz Srbije. Ideja je da se putem Vibera obaveštavaju građani o nestalim maloletnim licima, i to smatramo društveno veoma značajnim projektom - i za nas i za celu zajednicu. Srbija je prva zemlja u regionu u kojoj uvodimo ovaj sistem", kaže Sirios.

Na pitanje kako će ova obaveštenja izgledati, Sirios nam je otkrio sledeće: "Obaveštenja će voditi korisnike ka zvaničnim kanalima, gde će moći da pronađu sve detalje - uključujući i fotografije, kao i najnovije informacije".

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Možda će vas zanimati

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 0

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA