Od autora se zahteva da svakog meseca tokom trajanja ugovora objavljuju najmanje 10 novih Reels-a u trajanju od 15 sekundi do 3 minuta, i da ih u naredna tri meseca ne prenose na drugim platformama
U trenutku kada se ne zna da li će TikTok naći američkog kupca za svoj biznis u SAD ili će, po isteku produženog roka za donošenje odluke o njegovoj sudbini, zavek nestati sa američkog web-a, kompanija Meta se trudi da tu situaciju maksimalno iskoristi u svoju korist.
U želji da Instagram bude glavna platforma na kojoj kreatori sadržaja objavljuju svoje kratke video snimke, Meta pokušava da ih velikim novčanim iznosima prevede na svoju stranu nudeći im hiljade i desetine hiljada dolara u zamenu za postovanje ekskluzivnog sadržaja na Instagramu.
Reč je o iznosima koji se kreću od 2.500 pa sve do 50.000 dolara mesečno, za sadržaj koji treba da bude Instagram ekskluziva u trajanju od tri meseca, navodi se u ugovorima u koje je Business Insider imao uvid.
Novinari tog portala razgovarali su sa nekoliko menadžera čiji su klijenti prihvatili Metine ponude, od kojih su saznali da je novac ponuđen kreatorima koji imaju više od milion pratilaca na TikTok-u.
Ponuđeni ugovori grupisani su u 5 kategorija: do 50.000 dolara mesečno za prvu, 25.000 za drugu, 15.000 za treću, 5.000 za četvrtu i 2.500 dolara za petu kategoriju.
Izvor: Shutterstock / Koshiro KTo znači da autori ekskluzivnog sadržaja iz prve kategorije za šest meseci mogu da zarade i do 300.000 dolara. Za uzvrat, u obavezi su da na Instagramu objavljuju svoje nove, nikada viđene video snimke, odnosno sadržaje kratke forme u formatu Instagram Reels-a.
Uslovi koje kreatorima propisuju ugovori sa Metom od njih zahtevaju da svakog meseca objavljuju najmanje 10 novih Reels-a i da ih u naredna tri meseca ne prenose na drugim platformama, pošto sadržaj mora da ostane Instagram ekskluziva 90 dana od objavljivanja.
Snimci treba da traju od najmanje 15 sekundi pa do 3 minuta. Kreatori su u obavezi da objavljuju 25 odsto više sadržaja u Instagram Reels-ima u odnosu na sledeću najveću platformu za kratke video zapise na kojoj postuju.
Takođe, u obavezi su da bar dva Reels-a mesečno podele kao priču, odnosno Instagram Story, i da jednom dnevno komuniciraju sa fanovima putem komentara, deljenja sadržaja ili odgovora na pitanja, prenosi Bundle.
Izvor: ShutterstockPored toga, dva puta mesečno dužni su da promovišu ekskluzivni Instagram sadržaj na svojoj primarnoj platformi, odnosno TikTok-u ili YouTube-u, i da pratioce podstiču da ih, preko linka u njihovoj biografiji, (za)prate i na Instagramu.
Oni kreatori sa više od milion pratilaca koji uspeju da ispune sve uslove, moći će da računaju na zaradu od 50.000 dolara mesečno za vreme trajanja šestomesečnog ugovora.
Međutim, neki od kontaktiranih tiktokera već su odbili Metinu lukretivnu ponudu, za šta su kao razloge najčešće navodili generalnu frustraciju Metom i njenim platformama, kao i nametnutu obavezu ekskluzivnosti sadržaja.
Iz Mete su za Business Insider odbili da komentarišu pojedinosti svojih novčanih ponuda i ugovora koje namenjenih popularnim američkim tiktokerima.
BONUS VIDEO:
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.