Kompanija Sony ističe da će ta tehnologija eliminisati pirateriju i da će uticati na prodaju konzola i računara!
Japanska kompanija Sony je plasiranjem konzole PlayStation (1994. godina) zacementirala svoje mesto u industriji video igara.
Posle više od 25 godina i nekoliko PlayStation konzola, Sony ima viziju koja bi mogla značajno da utiče na tu industriju.
Kako konzole i računari postaju sve popularniji, tržište se značajno povećava, baš kao i cene, zbog čega mnogi neće moći da isprate najnovije naslove. Mnogi smatraju da će zbog tih razloga cloud gejming postati budućnost video igara, a sa time se slaže i Sony. To nije ništa novo za tu kompaniju koja je 2015. godine kupila gejming striming servis OnLive i koja je plasirala PlayStation Now platformu.
Sada se pojavio novi patent te kompanije u kojoj se spominje "remote gaming". Iako japanski gigant nije lider kada je u pitanju igranje preko cloud-a, oni u ovoj tehnologiji vide rešenje za mnogo stvari. Kako kaže Sony, cloud gejming može biti rešenje kada je u pitanju piraterija, ističu da postoji potencijal da čak i eliminiše pirateriju!
"Piraterija je ogroman problem za industriju video igara. Sigurnosni mehanizmi koji se koriste u svakom većem igračkom sistemu su razbijeni tokom godina, što rezultira ka neovlašćenom kopiranju video igara" - kaže ta kompanija. Ovaj patent sumira podugačku listu izazova piraterije i dodaje da je zaustavljanje ilegalnog kopiranja težak zadatak.
Sony smatra da bi uz pomoć cloud gejminga piraterija postala praktično irelevantna. "Igre se neće moći piratizovati kao što se to radi danas. Svaka igra će se nalaziti i paliti preko servisa, a korisnici neće dobiti pristup programskom kodu, što će značiti da neće moći ništa da kopiraju. Čak i kada bi našli izvorni kod, korisnici neće moći da ga pokrenu na standardnim konzolama ili računarima" - kaže Sony koji je napomenuo da bi to moglo da bude "eliminacija piraterije".
To je svakako smela izjava pošto su pirati kroz istoriju pronašli pametne načine da zaobiđu sve digitalne prepreke. Osim piraterije, cloud gejming bi mogao da utiče i na sledeće igračke sisteme i računare. Sony je svestan da mnogi ne mogu da priušte moćne konzole i računare.
"U mnogim delovima sveta, cena konzole je previsoka, do te mere da čini visok procenat primanja. Čak i kad bi se piraterija iskontrolisala, malo ljudi bi moglo da kupi najnoviji sistem za video igre" - smatra Sony, a prenosi TorrentFreak. Taj problem bi mogao da reši cloud gejming, pošto korisnici onda ne bi morali da kupuju skupe igračke sisteme, a kako bi to uticalo na prodaju Playstation konzole to još uvek ne znamo.
Gotovo izvesno je da će se cloud gejming servisi zadržati, ali ostaje pitanje da li će uspeti da zameni računare i konzole. Trenutno su mnogi takvi servisi, Xbox Game Pass, Google Stadia, Amazon Luna i drugi, nedostupni u Srbiji i regionu. Ukoliko želite da probate takvu platformu kod nas, to možete da uradite besplatno sa GeForce Now cloud gejming servisom.