Star Wars Battlefront 2 očarava svojim izdanjem i sadržajem, ALI će mnogi igrači biti razočarani količinom novca koju u igri treba izdvojiti da bi se napredovalo…
Electronic Arts kompanija je rešila da izađe u susret fanovima čuvenog serijala igrom dostojnom Star Wars imena i kroz otvorenu BETU im prikaže šta je to krčkala i sa kojim začinima, od kojih su neki veoma neukusni.
Battlefront 2 donosi znatno više sadržaja (i to smislenog) u odnosu na prvenac serijala, ali ispostavlja se da je problem sa kompanijom ukorenjen znatno dublje i Sila definitivno nije sa njima!
Tokom BETA testiranja igrači su imali prilike da se oprobaju u tri različita multiplejer moda sa po jednom mapom i dobro prepoznatljivim sadržajem iz sve tri Star Wars ere: Galactic Assault, Strike i Starfighter Assault.
Uđite u Star Wars univerzum, silno je! (VIDEO)
– Galactic Assault se odigrava na Naboo mapi, gde možete učestvovati kao napadač ili branilac palate u bitkama za do 40 igrača. Napadači su borbeni droidi, koji za cilj imaju transport MTT (Multi-Troop Transport) vozila pred kapije palate, dok se vojnici-klonovi moraju odupreti tom napadu u vidu uništenja vozila. Kad vozilo stigne do cilja, počinje druga faza meča, u kojoj droidi moraju zauzeti centralni deo zgrade. Obe strane poseduju po četiri različite klase - Assault, Heavy, Officer i Specialist - i svaka pored glavnog oružja poseduje i tri dodatna, koja se mogu lako menjati, i prikazana su kao sposobnosti. Klase je moguće menjati po želji bezbroj puta tokom meča, pa je najbolje birati ih u odnosu na deo teritorije gde se odvija glavni sukob - za otvoren prostor je dobra klasa Specialist sa snajperom, dok za suženije odgovara Assault klasa.
– Strike je smešten na Takodani i donosi još dinamičnije i kompaktnije borbe za 16 igrača, te stoga i pruža najzabavnije momente od ponuđenih u BETI. Ovde, takođe postoji tim napadača i branilaca, gde prvi imaju zadatak da ukradu artefakt i prenesu ga do mesta za ekstrakciju, što je dosta teško i retko se viđa da baš ta strana pobedi. Ovaj mod zahteva dosta timskog rada, a Battlefront 2 za sada ne pruža mogućnost kreiranja manjih jedinica, ali će to verovatno biti ispravljeno sa krajnjom verzijom.
– Starfighter Assault za 24 osobe pruža odlično i pre svega haotično iskustvo borbi letelica Mračne i Svetle strane sa dobro odrađenim kontrolama, a prelepa grafika pruža odličan nivo detalja, zbog kojih će se svako uživeti ko da je u pravoj borbi. Pred igračima su tri klase: Fighter, Bomber i Interceptor. Svaka od njih kao i u prethodnim modovima ima svoje prednosti i mane i služi u određenoj fazi uništenja ili odbrane Star Destroyera.
– Da ne zaboravimo i arkadni mod za jednog igrača, u kome je potrebno završavati razne izazove dok sat otkucava, i na kraju se kao ocena performansi dobijaju jedna, dve ili tri zvezdice i vaš skor ide na tabelu.
Budite vojnik tamne strane u novoj Star Wars igri
Tokom trajanja meča igrači sakupljaju borbene poene (battle points), koji nakon određene sume igračima pružaju mogućnost da kupe jače letelice, borbena vozila, snažnije trupe, ali i poznate heroje i svemirske brodove sa svojim unikatnim sposobnostima i oružjima. Trenutno su dostupni Darth Maul, Rey koji koriste svetlosne sablje u borbi, ali i Silu (!) što je fantastično videti, a tu su i Han Solo i Boba Fett. Za borbene poene se mogu kupovati i nadmoćnije jedinice vojske poput Čubake ili naprednih borbenih droida, koji ispaljuju rakete.
Mehanika napucavanja je gotovo ista kao u prošlogodišnjem Battlefield-u, zbog čega će možda biti potrebno malo vremena za privikavanje onima koji nisu imali prilike da se oprobaju u pucačinama kompanije Electronic Arts, ali jednom kad sve dođe na svoje zabava može da počne. Ovde se može lako menjati perspektiva gledanja, između prvog i trećeg lica, ali većina će se verovatno držati trećeg lica zbog veće taktičke prednosti i ugla gledanja. Prostora za takozvano „štekanje“ nema i svako ko pokuša da uradi nešto slično tome se neće lepo provesti. U meču morate stalno biti u pokretu, jurcati sa jednog dela mape na drugi, bez obzira na to na kojoj ste strani, za šta su zaslužni promenljivi ciljevi misije. Kroz sva tri moda igranja užitak je sasvim zadovoljavajući, mada bi se svako bolje osećao kad bi imao izbor na kom će se delu mape naći nakon smrti.
Na početku Star Wars: Battlefront 2 BETA očarava svojim uloženim trudom i nivoom detalja. Ali pošto u današnjem svetu i svaka zelena jabuka ima trulež, tako i ovaj predstojeći hit poseduje jedan od najomraženijih sistema u video igrama, kojeg veliki izdavači konstantno forsiraju, što je sasvim očekivano od strane Electronic Arts. To su loot kutije, iliti sanduci koji ovde igračima donose materijal za „kraftovanje“, nova oružja i karte sa dodatnim modifikacijama već postojećih sposobnosti tipa, dobijanje većeg zdravlja sa svakim ubistvom. Sanduci se dobijaju za dnevno logovanje i igranje, ali je to znatno sporiji tempo od kupovine pravim i teško zarađenim novcem.
Najveći problem je u tome što ovi predmeti nisu čisto kozmetičke prirode, već pružaju dodatnu prednost u odnosu na igrača, koji nije u mogućnosti da dođe do toga, što nas lako dovodi do pay-to-win situacije. Na primer, ako se neko ko je proveo sate i sate igrajući Battlefront 2 u borbi susretne sa protivnikom sa brojnim kartama i dodacima, za njega je to siguran poraz pošto onaj sa dubljim novčanikom poseduje značajnu prednost, koja dolazi u vidu veće izlazne štete oružja ili kratkotrajne imunosti na štetu. I sam napredak klasa po nivoima zavisi od količine prikupljenih karata i otvorenih kutija, a ne od odigranih mečeva i umeća, za šta je, ponavljamo, potrebno izdvojiti dodatan novac i podstiče sistem „plati da bi pobedio“.
Star Wars Battlefront II svemirske borbe (VIDEO)
Valutu, kojom kupujete sanduke, zarađujete sa svakom bitkom, ali je to mala količina, pošto za prosečnu partiju dobijate između 150 i 200 kredita, dok je za kupovinu sanduka potrebno 1.000 ili 1.100 kredita. I sa njihovim otvaranjem karte se dodeljuju potpuno nasumično, i one mogu biti u rangu običnih, izuzetnih, retke i epskih i ne zaboravimo da ponekada i ne dobijate karte već samo 10 do 20 „scrap“ materijala za „kraftovanje“. Ovo je veliki problem zato što mnogi nisu u mogućnosti ili jednostavno ne žele da izdvoje dodatna sredstva pored početne investicije od 60 evra, a ujedno se ponovo postavlja pitanje, zašto je ova vrsta kockanja dozvoljena u video igrama?
Na kraju BETE nam ostaje skoro prijatan utisak, zato što još pre zvaničnog izlaska znamo da će Battlefront 2 pružati znatno bogatije iskustvo u smislu sadržaja vezanog za Star Wars franšizu i gejmpleja, ali sa druge strane kad u potpunosti sagledamo igru ostaje jako velika zabrinutost da će EA i u finalnoj verziji zadržati kontroverzne i neizbalansirane pay-to-win elemente, koji ozbiljno prete da unište igru sa ogromnim potencijalom, po čemu nam je ova kompanija već valjano poznata.
Star Wars: Battlefront 2 očekujemo 17. novembra za PC, Xbox One i PS4.
Konačna ocena: BETA test
Autor teksta: Milan Janković, Play! Zine
Platforma: PC.
Igru ustupio: ComputerLand.
Naša test mašina OMEN by HP Laptop 17-an053nr:
- Procesor: Intel Core i7-7700HQ @ 2.80 GHz, 6 MB cache
- Operativni sistem: Windows 10 Pro (64-bitni)
- Grafika: nVidia GeForce GTX 1070, 8.191 MB GDDR5
- Monitor: 17.3 inča (44 centimetra), Full HD IPS anti-glare WLED-backlit
- RAM: 32.720 MB DDR4-2400 SDRAM (2 x 16 GB)
- HDD: 1196802 MB, 7.200 obrtaja
- SSD: 256 GB PCIe NVMe M.2 SSD
- Mreže: 10 / 100 / 1000 GbE LAN, Intel 802.11b/g/n/ac (2 x 2) Wi-Fi i Bluetooth 4.2 kombo
- Media disk: DVD / CD
- Baterija: Do 3 sata i 45 minuta (2 sata i 30 minuta video reprodukcija)
- Priključci: Thunderbolt 3 (do 40 Gb/s, Power Delivery, DP1.2, HP Sleep i Charge opcija), 3 x USB 3.1 Gen 1 (1 HP Sleep i Charge opcija), Mini DisplayPort, HDMI, RJ-45, 1 slušalice / mikrofon kombo 3.5 mm audio, čitač SD kartica
- Zvuk: Stereo Bang & Olufsen zvučnici, HP Audio Boost, DTS Headphone:X
- Cena: Uređaj još uvek nije u slobodnoj prodaji.
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.