prstenova bez

AUDI nije Audi! To je potpuno novi brend iz Kine koji nema "prstenove", ali već ima svoj prvi model

Autor Miloš B. Jovanović

Poznata nemačka kompanija je svoj novi biznis, uprkos krizi unutar VW grupe, pokrenula u saradnji sa kineskim proizvođačem automobila SAIC, a prvi plod te saradnje je novi električni koncept AUDI E

AUDI E
Izvor: AUDI AG

Prilično neočekivano, u vreme kada njegova matična kompanija Volkswagen najavljuje zatvaranje nekoliko fabrika i otpuštanje radnika, poznati nemački proizvođač Audi lansirao je novi brend električnih vozila isključivo namenjenih kineskim kupcima.

Brend se zove – "AUDI" i ne treba ga mešati sa brendom – "Audi", što baš i nije sasvim originalno. A osim veličine slova, nova marka se razlikuje i po odsustvu prepoznatljivog logoa sa četiri povezana prstena.

Nemačka kompanija je svoj novi biznis pokrenula u saradnji sa kineskim proizvođačem automobila SAIC, a prvi plod te saradnje je koncept AUDI E, koji služi kao demonstrator dizajna i stila budućih elektromobila za kineske kupce.

Ovaj hečbek-karavan sportskih linija karoserije dizajniran je prema ukusu i potrebama kineskih kupaca. Dugačak je 4.870, širok 1.990 i visok 1.460 milimetara i ima međuosovinsko rastojanje od 2.950 milimetara.

A na mestu gde smo kod Audija navikli da vidimo dobro poznata četiri prstena, kod modela AUDI E se nalazi svetleći logo "AUDI", kako na prednjem i zadnjem delu vozila, tako i na poklopcima točkova.

I u unutrašnjosti su, takođe, prisutni dodatno osvetljeni detalji, elementi od drveta i zakrivljeni 4K ekran osetljiv na dodir. Veliki displej kombinuje funkcije instrument table i infotejnment sistema. Automobil je "opremljen" i glasovnim AUDI Assistant-om zasnovanim na veštačkoj inteligenciji i AUDI Control ekranom osetljivim na dodir.

AUDI E Concept
Izvor: YouTube / Supercar TV

Koncept AUDI E je zasnovan na novoj naprednoj digitalizovanoj platformi (Advanced Digitized Platform), koju je nemački Audi razvio u saradnji sa SAIC-om. Za pogon su zadužena dva elektromotora koja obezbeđuju ukupnu snagu od 764 "konja" i obrtni momenat od 800 Nm. To je više nego dovoljno za ubrzanje do 100 km/h od 3,6 sekundi.

Baterija kapaciteta 100 kWh obezbeđuje domet do 700 kilometara, mereno po kineskom CLTC ciklusu, a zahvaljujući punjenju od 800 volti, za samo 10 minuta na punjaču, baterija se može dopuniti za još dodatih 370 kilometara vožnje.

Novi AUDI planira da, od sredine 2025. godine, na kinesko tržište lansira tri različita električna modela, i to u srednjem i segmentu velikih vozila.

BONUS VIDEO: