BYD

Još jedna fabrika na pragu Evrope: Da li će najveći kineski proizvođač EV uspeti da pobedi EU?

Autor Miloš B. Jovanović

Nova fabrika električnih automobila kineske marke BYD, u turskom gradu Manisi, trebalo bi sa proizvodnjom da počne krajem 2026. sa planiranim kapacitetom od oko 150.000 automobila godinšnje

BYD Atto 3
Izvor: Shutterstock

Uprkos novim visokim carinama Evopske unije na uvoz električnih automobila iz Kine, koje su na snagu stupile krajem prošle nedelje, jedan od najvećih kineskih proizvođača elektrčnih automobila ne odustaje od evropskog tržišta.

Nakon već postojeće fabrike električnih autobusa i baterija, kao i najave izgradnje nove fabrike automobila, druge u Mađarskoj, BYD je upravo potpisao sporazum sa vlastima Turske o izgradnji nove proizvodnih pogona na zapadu te zemlje.

Nova fabrika električnih automobila, koja bi sa radom trebalo da počne krajem 2026. godine, biće izgrađen u Manisi. Fabrika bi, prema najavama, trebalo da zapošljava oko 5.000 radnika i godišnje proizvodi oko 150.000 automobila, dok ukupna vrednost investicije iznosi oko milijardu dolara, navodi Bloomberg.

Osim želje za širenjem i blizine evropskog i tržišta Bliskog Istoka, nova fabrika u Turskoj predstavlja želju BYD-a da svoje poslovanje zaštiti od dodatnih evropskih carinskih nameta, budući da su ekonomski odnosi Turske i Evropske unije uređeni ugovorom o carinskoj uniji.

Uporedo sa sklapanjem ovog posla, Vlada Turske je donela odluku o ublažavanju carinskih tarifa na uvoz automobila iz Kine, sa željom da podstakne investicije koje dolaze iz te zemlje. Ta mera je usledila nakon razgovora predsednika dve zemlje Redžepa Tajipa Erdogana i Si Đinpinga.

BYD je globalno najprodavaniji kineski automobilski brend. Prošlog ta kompanija je otvorila svoju prvu fabriku elektrobila na Tajlandu, dok istovremeno gradi postrojenje u Brazilu i razmatra mogućnost izgradnje još jednog pogona i u Meksiku.

BONUS VIDEO: