metak na točkovima

"Razvijen u Hrvatskoj od početka do kraja": Novi Bugatti je hibrid od 1.800 konja koji leti brzinom 444 km/h

Autor Miloš B. Jovanović

Bugatti Tourbillon pokreće V16 motor od 8,3 litara sa 1.000KS, "dopunjen" sa tri elektromotora koji dodaju mu još 800 "konja", i prvi je model slavnog francuskog proizvođača nastao pod palicom Mate Rimaca

Bugatti Tourbillon
Izvor: Bugatti

Novi Bugatti Tourbillon definitivno nije još jedan u nizu (vanserijskih) derivata Bugatti-ja Chiron. I pored upadljive sličnosti sa W16 prethodnikom, ovo je potpuno nova zverka!

Ultrasportski dvosed je nastao "pod palicom" tvorca jednog od najbržih električnih hiperautomobila na svetu – Mate Rimaca, izvršnog direktora zajedničke kompanije Bugatti Rimac. Stoji na potpuno novoj, namenski konstruisanoj, monokok šasiji, potpuno novom sistemu nezavisnog vešanja i, ono najznačajnije – ima potpuno novi hibridni pogon.

Reč je o pravom monstrumu – V16 motoru zapremine 8,3 litara, koji se "vrti" na 9.500 obrtaja u minutu i proizvodi 1.000 konjskih snaga bez turbo punjača.

1.000 benzinskih + 800 električnih "konja"

Ali to nije sve! SUS agregat je "dopunjen" sa čak tri elektromotora, dva na prednjoj i jedan na zadnjoj osovini, koje napajaju baterije kapaciteta 25kWh. Oni pogonu dodaju još 800 "konja", za ukupnih kombinovanih 1.800 konjskih snaga.

Tri elektromotora ovde praktično zamenjuju turbopunjače koji su W16 motoru "pomagali" u Bugatti-ju Chiron, dok je njegov naslednik, novi atmosferski 8.3 V16 razvijen u saradnji sa legendarnim trkačkim brendom Cosworth.

Bugatti Tourbillon sa ovako brutalno snažnim pogonom iz mesta do "stotke" ubrzava za samo dve sekunde, što je samo 0,19 sekundi sporije od Rimčevog ponosa, elektirčnog modela Nevera, koji ovaj posao obavlja za 1,81 sekundu. Iz mesta do 200km/h novom Bugatti-ju je potrebno pet, a do 300 km/h samo 10 sekundi.

Maksimalnu brzina od 380km/h Tourbillon postiže za manje od 25 sekundi, osim ukoliko nije instaliran poseban "Speed Key" taster za brzinu. Pritiskom na njega, Tourbillon povija svoje ogromno zadnje krilo nadole, dok se brzina penje sve do maksimalnih 444 kilometara na sat.

Bugatti Tourbillon
Izvor: YouTube / Top Gear

Naslednik pravih legendi

I pored ugradnje 800-voltnog hibridnog sistema, odnosno tri elektromotora i baterija, novi Bugatti lakši od Chirona, Tourbillon je lakši, startniji i brži od svog prethodnika. Kapacitet njegovih baterija dovoljan je za prelazak i do 60 kilometara isključivo na električni pogon.

Izuzetno atraktivan izgled spoljašnosti prati jedinstven dizajn unutrašnjosti, u kojoj se ističu izuzetno dizajnirani – možda neočekivano za današnje vreme – analogni instrumenti.

Glavna inspiracija za Bugatti Tourbillon, prema rečima Mate Rimca, bile legende prave legende automobilizma, odnosno čuveni Bugatti-jevi modeli Type 57SC Atlantic – "najlepši automobil na svetu", Type 35 – "najuspešniji trkački automobil" i Type 41 Royale – "jedan od najambicioznijih luksuznih automobila svih vremena".

"Razvijen je u Hrvatskoj – napravljen je za večnost"

"Tourbillon je jedinstven, baš kao pomenute legende iz prošlih vremena. Nije napravljen samo za sadašnjost, čak ni za budućnost – napravljen je za večnost", rekao je Rimac, istakavši: "Razvijen je u Hrvatskoj od početka do kraja!"

Emilio Skervo, direktor kompanije Bugatti Rimac zadužen za tehnološki razvoj, kaže da je odluka o vrsti pogona bila najvažnija prilikom konstuisanja novog modela. Imajući u vidu sve moguće opcije, kaže da su se inženjeri opredelili da "osmisle nešto sasvim novo", umesto da rekonstruišu i modernizuju prethodni W16 ili da naprave 100 odsto električni automobil (što bi verovatno bila neka copy-paste varijanta postojećih Rimčevih rešenja).

"Na kraju smo se odlučili za najtežu opciju: napravili smo pogonski sklop ispočetka! Uparili smo ga sa sistemom elektromotora i novom generacijom osmobrzinskog menjača", rekao je Skervo.

Cena astronomska, skoro sve prodato

Cena osnovne verzija novog hibridnog Bugatti-ja Tourbillon iznosi 3,8 miliona evra. Planirana je proizvodnja ograničene serije od 250 primeraka.

Međutim, kao što to kod ovakvih automobila često biva, skoro svi automobili već su prodati. Prve isporuke srećnim (i bogatim) kupcima počinju 2026. godine.

BONUS VIDEO: