hibrid kao rešenje?

"Električna vozila su preskupa i nemaju dovoljan domet, dizelaš se vozi 1000km bez dosipanja goriva"

Autor Miloš B. Jovanović

Trebalo bi ponovno razmotriti predlog o zabrani vozila sa pogonom na fosilna goriva, i o tom veoma važnom pitanju povesti široku raspravu, smatra bivši izvršni direktor Volkswagen-a i Porsche-a Matijas Miler

Izvor: Pixabay

Elektrčini automobili se u Evropi poslednjih meseci slabije prodaju, što je posebno uočljivo na najvećem i najvažnijem evropskom tržištu. Od kako vlasti u Nemačkoj ukinule subvencije, prodaja električnih vozila nije preterano reprezentativna.

Na tu činjenicu osvrnuo se i Matijas Miler, nekadašnji izvršni direktor Volkswagen-a i Porsche-a, kompanija koje već duže vreme u svom proizvodnom programu imaju i električna vozila.

"Kupci na električne automobile ne reaguju na odgovarajući način, barem ne u onim količinama koje su bile prognozirane ili koje su političari postavili kao cilj", ocenio je on za nemačku televiziju n-tv.

Izvor: Volkswagen

Miler smatra da su električna vozila su još uvek preskupa za prosečne kupce, ali da će se to promeniti u godinama koje dolaze. Međutim, uviđa i druge probleme, među kojima je jedan od većih to što su mogućnosti punjenja baterija ograničene.

Struja često nije ekološka, a ni jeftina, smatra bivši šef Porsche-a i VW-a, ali uviđa i drugi, mnogo značajniji problem – nedovoljnu autonomiju kretanja.

Prosečan vozač dizelaša je navikao na to da svoj automobil može da vozi od 800 do 1.000 kilometara bez dopunjavanja goriva, i to u svim vremenskim uslovima, kao i da uvek može brzo da napuni svoje vozilo, kaže on.

Tesla spoljni punjač
Izvor: SmartLife / Tesla

Zbog toga, Miler dovodi u pitanje predlog o zabrani motora sa unutrašnjim sagorevanjem na teritoriji Evropske unije i smatra da bi u ovom trenutku trebalo ponovno povesti široku raspravu o tom veoma važnom pitanju.

Glavni fokus te nove rasprave bi, prema njegovim rečima, trebalo da bude pitanje da li bi vozila sa hibridnim pogonom i pogonom na sintetička goriva mogla da budu ekološko rešenje za zamenu dominantnih motora sa unutrašnjim sagorevanjem.

"To nije rešenje za narednih 20 ili 30 godina, ali bi moglo da bude u prelaznom periodu. Time bi se kupcima omogućio nesmetan prelaz (na električna vozila). To bi moglo da bude rešenje", zaključuje Miler.

BONUS VIDEO: