Kompanije BAIC i Huawei tvrde da automobil nastao u njihovoj saradnji, kao kombinacija višedecenijskog iskustva proizvođača automobila i brojnih naprednih tehnoloških rešenja iz Huawei-jeve "kuhinje", predstavlja pravu revoluciju u segmentu premijum električnih vozila
Nakon što je Xiaomi, poslednjih dana prošle godine, predstavio svoj prvi električni automobil SU7, red je došao na dugo najavljivani prvenac još jednog kineskog tehnološkog giganta poznatog po vrhunskim pametnim telefonima da konačno izbaci svog električnog četvorotočkaša.
Tehnologija kompanije Huawei već se nalazi u modelima pojedinih kineskih proizvođača automobila, ali je "kompletan proizvod" – nastao u saradnji sa pekinškim automobilskom grupacijom BAIC, končano gotov i spreman za tržište. Istovremeno, to je model kod koga je udeo Huawei-jeve tehnologije najveći do sada. (Automobil na naslovnoj fotografiji – ArcFox Alpha S, takođe je proizvod BAIC-Huawei saradnje.)
Električni automobil, za koga dve kompanije tvrde da će predstavljati revoluciju u segmentu premijum električnih vozila, je elegantni sedan prvenstveno namenjen poslovnim ljudima, koji će zvaničnu premijeru imati na aprilskom sajmu automobila u Pekingu.
Kombinacija višedecenijskog iskustva BAIC-a, proizvođača automobila osnovanog 1958. godine, i brojnih naprednih tehnoloških rešenja koja dolaze iz Huawei-jeve "kuhinje" (rešenja za konektivnost, pametni sistemi vozila, vrhunski napredni softver...), a sada i kompletno rešenje pogonskog sistema za jedan električni automobil, deluje obećavajuće.
"Uživajte u luksuzu"
Glasine iz Kine za novi brend navode da bi mogao da se zove – Xiangjie (izgovor na srpskom: Šiangđie). Prevod ove višesmislene složenice glasi "uživajte u luksuzu" ili "uživajte u novom".
Dugo očekivani model prvenac, interno poznat kao X4, je luksuzna limuzina koja cilja na premijum tržište, čija bi cena trebalo da iznosi između 300.000 i 500.000 juana, odnosno oko 39.000 i 65.000 evra.
Brend je ustanovljen sa ciljem da tržištu ponudi atraktivan automobil koji kombinuje luksuz sa vrhunskom tehnologijom, prostranu unutrašnjost i futuristički dizajn, zajedno sa mnoštvom pametnih funkcija koje pokreće Huawei tehnologija, navode iz EV podružnice kineskog proizvođača BAIC BluePark.
Xiangjie – ozbiljne globalne aspiracije
Novi brend – Xiangjie – ne želi da se zadrži samo na kineskom tržištu, već ima ozbiljne globalne aspiracije, odnosno ambiciju da uspostavi distributivnu i servisnu mrežu u Evropi i Aziji. Nepotvrđene informacije iz Kine sugerišu da će brend na evropskom tržištu nositi ime Stelato.
Ambiciozni proizvodni ciljevi partnerstva BAIC-Huawei izazvali su veliko interesovanje automobilske i tehnološke industrije. A procenjena godišnja proizvodnja od 300.000 vozila i cilj da svoj prvi model prodaju u više do 10.000 primeraka mesečno ukazuje na to da bi ovaj poduhvat potencijalno mogao prilično da "razmrda" premijum segment tržišta električnih automobila.
Naravno, samo ukoliko dve kompanije budu u stanju da isporuče sve ono što obećavaju i čime se hvale.
BONUS VIDEO: