mali krosover

Kragujevački Panda na baterije: Ovako će izgledati glavno oružje Fijata u borbi protiv jeftinih kineskih elektromobila

Autor Miloš B. Jovanović

I pored mnogo puta prikazanog koncepta Cenotventi, za koga se tvrdilo da je osnova za električnog Pandu, sajt Carscoops donosi render nastao na osnovu Fijatovih patentnih crteža iz koga se može naslutiti njegov konačni izgled

Izvor: Render / Carscoops

Najstariji italijanski automobilski brend i najpoznatiji proizvođač motornih vozila – Fiat ove 2024. godine proslavlja 125 godina postojanja, a jedan od događaja kojim će obeležiti taj veliki jubilej je i lansiranje nove verzije svog najprodavanijeg automobila – Pande.

Reč je o novom električnom krosover modelu, po dimnezijama većem od aktuelnog, koji će se od ove godine proizvoditi u novoosposobljenim pogonima fabrike Fiat Serbia u Kragujevcu, umesto na jugu Italije nedaleko od Napulja, gde nastaje aktuelni model.

A konačni izgled tog automobila bi se mogao nazreti na osnovu rendera koje je redakcija automobilskog sajta Carscoops napravila na osnovu patentnih crteža Pande.

Fiat Centoventi
Izvor: Fiat

I pored toga što je u decembru prošle godine objavljeno da će se novi kragujevački četvorotočkaš zvati Pandina, Carscoops piše da se očekuje da će mali krosover na baterije poneti ime "New Panda", kako bi mogao da se razlikuje od aktuelnog modela koji će se još neko vreme proizvoditi i prodavati.

Fiat New Panda – mogući izgled prema renderu Carscoops-a
Izvor: Render / Carscoops

Takođe, novi mali Fiat će osim potpuno električne verzije, biti dostupan u kombinaciji električnog i SUS motora, odnosno kao blagi hibrid (engl. mild-hybrid). Automobil je nastao na Stellantis Smart Car platformi, koju deli sa svojim francuskim rođakom – modelom Citroen e-C3.

Ono za šta se tada samo pretpostavljalo da bi moglo biti ideja za nastanak novog električnog modela Panda prvi put je predstavljno 2019. godine u vidu koncepta Fiat Centoventi.

Sada se, međutim, vidi da je prvobitni koncept u poslednjih pet godina dosta izmenjen – i sa lica, i iz profila. Prednji deo pomalo još i podseća na onaj sa Centoventija, dok je zadnja strana novog malog krosovera primetno drugačija, dok je ceo automobil većih dimenzija od aktuelnog Pande. (Sve patentne crteže možete pogledati OVDE.)

Ako se pretpostavi da novi Fiat, zbog identične platforme, po dimenzijama odgovara Citroen-u e-C3, onda će imati dužinu nešto veću od četiri metra i međuosovinsko rastojanje od oko 2.540 milimetara.

Aktuelni Panda je, poređenja radi, dugačak 3.650, dok njegovo međuosovinsko rastojanje iznosi 2.300 milimetara, pa se od novog modela iz Kragujevca može očekivati napredak kada je o komforu i praktičnosti reč.

Očekuje se da će se verzija sa većom baterijom i autonomijom od 320 kilometara, prodavati po ceni nešto nižoj od 23.000 evra, dok će električni model sa dometom od 200 kilometara koštati oko 20.000 evra. Hibridna verzija novog Fiat Panda startovati sa cenom nižom od 15.000 evra.

BONUS VIDEO: