BYD

Prvo je pretekao Teslu, a sada stiže u komšiluk: Najveći kineski proizvođač električnih vozila gradi fabriku u Segedinu

Autor Miloš B. Jovanović

"Jedna od najvećih investicija u istoriji Mađarske" bi za tri godine trebalo da postane prva kineska fabrika u Evropskoj uniji koja će godišnje proizvoditi 100.000 električnih automobila

BYD Han
Izvor: BYD

Nakon što je, u poslednjem kvartalu 2023. godine po broju prodatih električnih automobila pretekla Teslu, kineska kompanija BYD ovih dana kreće u nove poslovne poduhvate.

I pored toga što svoja vozila na evropskom tržištu prodaje od 2020. godine, prvi značajniji korak u ekspanziji na evropsko tržište BYD je napravio pretposlednjeg dana januara, potpisavši sa vlastima opštine Segedin predugovor o kupovini zemljišta za izgradnju fabrike putničkih automobila.

Koliki značaj i kineska i mađarska strana pridaju ovom poslu ukazuje činjenica da su svečanom potpisivanju ugovora, uz predstavnike kineske kompanije i lokalnih vlasti, prisustvovali i ministar spoljnih poslova i trgovine Mađarske Peter Sijarto i prvi čovek, osnivač i predsednik BYD-ja Vang Čuanfu.

A ono što je Sijarto nazvao "jednom od najvećih i najznačajnijih investicija u istoriji Mađarske", bi u naredne tri godine trebalo da postane prva kineska fabrika električnih automobila u Evropskoj uniji sa kapacitetom za proizvodnju 100.000 vozila godišnje, koja će biti plasirana na evropsko tržište.

Iz BYD-ja poručuju da je njihov cilj proizvodnja elektromobila lokalizovanih za evropsko tržište, kao i transfer naprednih tehnologija kroz visoko automatizovani proces proizvodnje, prenosi CarNewsChina. Osim ekonomskog značaja, ovaj posao je, prema Čuanfuovim rečima, deo širih napora za bržom transformacijom mađarske automobiske industrije na "zelene" tehnologije i bržim prelaskom na vozila sa niskim štetnim emisijama.

Kada bude izgrađena, fabrika u Segedinu će biti drugi BYD-jev pogon u Mađarskoj, budući da kineska kompanija već više od pet godina na severu te zemlje, u gradu Komaromu na granici sa Slovačkom, proizvodi električne autobuse.

BYD Auto se proizvodnjom automobila, autobusa i kamiona bavi od 2003. godine, a od 2020. naovamo beleži ogroman i ubrzan rast proizvodnje i prodaje, za šta je ponajviše zaslužan nagli rast popularnosti i interesovanja za električna vozila na kineskom tržištu.

Kompanija je prošle godine u potpunosti prestala da proizvodi vozila sa pogonom na fosilna goriva, odnosno sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.

Vozila sa BYD logom trenutno se proizvode u 14 fabrika. U devet, koje se nalaze u Kini, odvija se kompletna proizvodnja od svih delova do finalnog sklapanja.

Ostalih pet fabrika električnih vozila nalaze se u Uzbekistanu, Tajlandu, Brazilu, Mađarskoj i Indoneziji i deo su globalne strategije ekspanzije kineske kompanije praćene lokalizacijom na svim za nju ključnim tržištima.

BONUS VIDEO: