"slana" vožnja

Ovaj mali kineski Volkswagen košta samo 10.000 evra, a umesto prljavog litijuma za pogon koristi čistu kuhinjsku so

Brojni stručnjaci veruju da natrijum-jonska baterija, koja umesto litijuma koristi kuhinjsku so, predstavlja budućnost električnih automobila pošto je jeftinija za proizvodnju i dosta izdržljivija zimi, ali ima i jednu manu

Izvor: JAC

Prve isporuke prvog velikoserijskog električnog automobila sa natrijum-jonskom (HiNa) baterijom – JAC Yiwei, počinju u januaru. Reč je o malom gradskom modelu čija je proizvodnja već počela u pogonima kompanije Jianghuai Automobile Group (JAC), proizvođača koji je u zajedničkom vlasništvu Volkswagen grupe i kineske države (50%-50%).

Yiwei je opremljen pakovanjem HiNa baterija kapaciteta 25kWh, cilindričnog oblika, koje imaju gustinu energije od 120 Wh/kg, što je upola manja vrednost od gustine litijum-jonskih baterija. Zbog svoje unutrašnje konstrukcije u obliku pčelinjeg saća, poznate su i kao "saćaste" baterije.

Izvor: JAC

Međutim, i pored naizgled malog kapaciteta, ove baterije su u stanju da automobilu obezbede autonomiju kretanja od 252 kilometra sa jednim punjenjem, što bi trebalo da bude dovoljno za opuštenu gradsku vožnju.

JAC Yiwei će se prodavati po ceni do 10.860 evra.

Brojni stručnjaci veruju da natrijum-jonska baterija, koja umesto litijuma koristi kuhinjsku so, predstavlja budućnost električnih automobila.

Švedski naučnici sa Tehnološkog univerziteta Chalmers nedavno su predstavili svoju studiju u kojoj ističu nekoliko prednosti "slanih" baterija: one ne koriste litijum, jeftinije su za proizvodnju i izdržljivije zimi, dok im se u mane ubraja to što imaju manju gustinu energije.

Yiwei je novi brend malih električnih automobila pod "krovom" JAC-a, osnovan ove 2023. godine. Volkswagen je svoj pedesetoprocentni udeo kupio 2020. godine, a tolika investicija jednog velikog svetskog proizvođača u kinesku državnu kompaniju viđena je kao potezu bez presedana, navodi CarNewsChina.

Nemački automobilski gigant, inače, u julu 2023. godine investirao 700 miliona dolara u drugog kineskog proizvođača električnih vozila – Xpeng, čime je dobio 5 odsto vlasništva u zamenu za mogućnost pristupa njihovoj E/E Edward platformi za električna vozila.

BONUS VIDEO:

Novi Fiat Panda iz Kragujevca – mogući izgled automobila
Izvor: YouTube / Tommaso D'Amico