Nemačka automobilska udruženja su se podigla nakon odluke Evropskog parlamenta da podrži zabranu prodaje novih automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem od 2035. godine
Zabrana prodaje automobila na benzin i dizel do 2035. godine je ključni deo dugoročnog političkog cilja Evropske komisije da Unija postane klimatski neutralna do 2050. godine. Ranije je sektor transporta bio jedan od najzaostalijih u pogledu klime.
Nakon što je većina u Evropskom parlamentu izglasala podršku zabrani, proizvođači su odmah reagovali.
"Parlament EU je danas doneo odluku protiv građana, protiv tržišta, protiv inovacija i protiv modernih tehnologija", rekla je Hildegard Miler, predsednica nemačkog udruženja automobilske industrije VDA, u saopštenju.
Pozivajući se na slabu infrastrukturu za punjenje električnih vozila u Evropi, Miler je rekla da je prerano za takvu potpunu zabranu, Neno udruženje je ranije upozorilo da je uvođenje infrastrukture za punjenje u Nemačkoj presporo. "Zato je jednostavno prerano za takav cilj. To će povećati troškove za potrošače i ugroziti poverenje potrošača".
Njen stav je podržalo EU udruženje, ACEA. "S obzirom na nestabilnost i neizvesnost sa kojima se suočavamo iz dana u dan, bilo koja dugoročna regulativa koja ide dalje od ove decenije je preuranjena u ovoj ranoj fazi", rekao je Oliver Zipse, predsednik ACEA i izvršni direktor nemačkog proizvođača BMW.
Javilo se i nemačko udruženje vozača automobila ADAC, koje je u saopštenju za javnost izrazilo "žaljenje" zbog zabrane i napomenulo da "samo električnim vozilima neće biti moguće postići ambiciozne ciljeve zaštite klime".
Ministar saobraćaja Voker Vizing se već izjasnio protiv zabrane. "Mnogi poslovi zavise od motora sa unutrašnjim sagorevanjem", rekao je, dodajući da će se boriti da postigne izuzetak za motore koji rade na sintetička goriva.