Volan se se u prvi mah posmatrao kao kontroverzan, budući da su tradicionalni dodaci za signalizaciju skretanja zamenjeni tasterima.
Kompanija Tesla je svoj Cybertruck prototip predstavila još 2019. godine, pa mnogi pamte prezentaciju u kojoj se novi kamion nije proslavio.
Naime, navodno neprobojno staklo, koje bi trebalo da štiti putnike, je tokom debitantskog predstavljanja naprslo.
U poslednje dve godine se na incident skoro zaboravilo, a Tesla je u međuvremenu nastavila s predstavljanjem novih funkcija.
Poslednja u nizu je priča o Cybertruck volanu, koji podseća na upravljače iz trkačkih vozila – takozvani “yoke” volan je četvorougaonog oblika, a dokaz je da da Tesla menja sve, pa i osnovne elemente u automobilima.
Budući da je proizvodnja Cybertruck modela još uvek stvar budućnosti, na novi volan se nije obraćalo puno pažnje. To se promenilo kada se našao u Model S i Model X automobilima. To je, kako tvrde iz kompanije, jedan od dokaza da Cybertruck ideja već utiče na automobilsku industriju.
Potez se se u prvi mah posmatrao kao kontroverzan, budući da su tradicionalni dodaci za signalizaciju skretanja zamenjeni tasterima. Drugi problem je u vezi s oblikom, jer se vozači žale da ne mogu “da zgrabe volan kao što su mogli onaj kružnog oblika”. Eksperti ističu da bi to moglo da oteža kontrolisanje vozila, posebno u osetljivim situacijama – na primer kada su putevi zaleđeni.
Kao najveća prednost se na kraju ističe izgled, što je ipak stvar ukusa i percepcije. Kada je funkcionalnost u pitanju, bolje je jedino to što vozač ima jasniju preglednost kontrolne table.
Korisnici traže da novi volan bude opcija, a ne obavezan deo vozila, posebno od kada se pročulo da se Model S pre lansiranja testira s regularnim volanom.
Činjenica je da korisnici više brinu o Tesla modelima koji se već proizvode, ali ima i onih koji se već interesuju za Cybertruck volan. Upitan hoće li novi Tesla kamion stići s izmenjenim volanom, Musk je odgovorio potvrdno.
Poznato je da kompanija već neko vreme radi na novom steer-by-wire sistemu, koji bi trebalo da ukine fizičku vezu između volana i točkova, što znači da će točkove kontrolisati električni motori. Musk kaže da će pravougaoni “yoke” volan osnažen steer-by-wire sistemom na kraju biti idealno rešenje.
Već se spekuliše da bi Cybertruck mogao da bude prvo Tesla vozilo koje će stići sa steer-by-wire sistemom, a kamion bi na tržištu trebalo da se nađe krajem 2022. godine.