Bumblebee

AUDI SKYSPHERE ELEKTRIČNI TRANSFORMERS: Malo luksuzna limuzina, malo sportska zujalica

Na nedavno održanoj prezentaciji u Los Anđelesu, Audi je predstavio svoj koncept automobila budućnosti - Skysphere. Njegov dizajner Gel Buzin je na otvaranju prosto rekao: “Želim vam dobrodošlicu u budućnost”.

Izvor: SmartLife / Audi

Kec u rukavu

Skysphere je prvi od tri nova koncepta ove kompanije kada je u pitanju budućnost električnih automobila, kojima Audi predstavlja svoju viziju luksuznog autonomnog transporta u godinama pred nama. Ono po čemu se Skysphere razlikuje od drugih je mogućnost transformacije iz luksuzne limuzine, koja vas sama vozi tamo gde želite do sportskog automobila, gde vi imate potpunu kontrolu nad svim parametrima rada.

Pritiskom na samo jedno dugme pojavljuju se volan i nožne komande ispod komandne table, koja se deli na pola, stavljajući vozača u centar pažnje. Osim unutrašnjosti, prednji točkovi se pomeraju unazad i razmak između prednjih i zadnjih se smanjuje za 22 centimetra, dok se paneli haube i elementi vrata sklapaju ispod namenjenih delova kako bi transformacija bila kompletna.

Audi Skysphere transformacija
Izvor: SmartLife / Audi

GT ili Sport

U standardnoj GT verziji Skysphere dugačak je skoro kao Audi A8 L limuzina, dok se u Sport režimu smanjuje na veličinu A6 modela. Jako duga hauba se deli po sredini i otvara prostor za prednji gepek, dok se nazad nalazi specijalno mesto namenjeno za prtljag dovoljan za vikend van svoje kuće.

Unutrašnjost je prekrivena kombinacijom prevrnute mikrofiber kože i eukaliptusovog drveta (ne brinite, i mi smo ga prvi put sad videli). Mekani krov se jednostavno uklanja, a u pregradama iza prednjih sedišta nalazi se par kašmirskih ćebića za slučaj da putnicima bude hladno u nekom trenutku, na primer dok gledaju zalazak sunca na obali mora. Veliki 55,7-inčni digitalni displej omogućava vam i da uživate u filmovima i serijama kada pravite pauzu.

Možda će vas zanimati

Dizajner automobila je rekao da je interesantno to što je ovaj automobil dizajnirao oko interijera, oslanjajući se na ultra luksuzni Horch 853 iz 1930. godine, firme iz koje je kasnije nastao Audi. Sa spoljne strane Skysphere deluje moderno, sa jednodelnom rešetkom iza koje se nalazi veliki broj LED sijalica, koje se drugačije ponašaju u zavisnosti od toga da li je auto u GT ili Sport režimu. Ne možemo a da ne primetimo da ovaj auto neodoljivo podseća na Betmobil modele iz serijala filmova o mračnom vitezu.

Pogon na zadnje točkove

Jako interesantno je da uprkos prepoznatljivom Audi Quatro pogonu na sva četiri točka, kao u Audi A6 E-Tron modelu, Skysphere pokreću samo zadnji točkovi, što omogućava specifičan tip vožnje, posebno u sportskom režimu. Baterija unutra ima kapacitet veći od 80 kWh, a jedan elektromotor razvija 624 konjske snage, što ovu aždaju od 1,8 tona do 100 km/h dovodi za 4 sekunde. Prema procenama može se očekivati da baterija sa jednim punjenjem omogući 500 kilometara evropske WLTP test vožnje što je impresivno.

Evropski WLTP

Da podsetimo evropski WLTP test kombinuje sporu, srednju, brzu i jako brzu vožnju, kako bi se kreiralo standardizovano okruženje za test stvari kao što su potrošnja ili autonomija i replicirali realni uslovi vožnje za sve proizvođače. Na ovaj način moguće je i realno upoređivanje i standardizacija procesa testiranja koji sada menja stari NEDC test uspostavljen osamdesetih godina prošlog veka.

Šta je WLTP
Izvor: SmartLife / WLTPfacts.eu

Baterija Audi Skysphere automobila smeštena je iza kabine, omogućavajući raspored težine u odnosu 40:60 napred-nazad. Ono što za sad nije moguće je da u GT režimu preuzmete volan, već za to morate da se prebacite u Sport režim, ali je zato ceo proces transformacije moguć u toku vožnje.

Audi Skysphere
Izvor: YouTube / RoCars

Ovakva mogućnost automobila sa "dva lica" nije potpuno nepoznat koncept, ali nam se sviđa priča koju Audi sprema za budućnost, jer oni smatraju da će ljudi, bez obzira na autonomnu vožnju i dalje voleti da sednu iza volana i uživaju u vožnji. Za sada Skysphere je koncept koji će imati javnu premijeru u narednih nekoliko nedelja, a za vožnju i pojavljivanje ovog automobila na ulicama moraćemo da sačekamo bar još nekoliko godina.