Zvanična odluka Evropske komisije očekuje se u utorak.
Evropska unija menja kurs i odustaje od zabrane prodaje novih automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem posle 2035. godine. Predsednica Evropske komisije Ursula fon der Lajen ovu temu je postavila kao jedan od svojih prioriteta. Nakon razgovora sa liderom Evropske narodne partije Manfredom Veberom, postignut je dogovor o promeni pristupa.
Kako prenosi Bild, Veber je posle razgovora izjavio da automobili registrovani od 2035. godine više neće morati da ispunjavaju cilj smanjenja emisija CO2 od 100%, već 90%.
"Od 2040. godine više neće postojati ni cilj od 100%. To znači da će zabrana korišćenja motora sa unutrašnjim sagorevanjem biti ukinuta. Na taj način svi motori koji se trenutno proizvode u Nemačkoj moći će da nastave da se proizvode i prodaju", izjavio je lider Evropske narodne partije.
Očekuje se da će Evropska komisija u utorak zvanično povući odluku o zabrani benzinaca i dezalaša.
Prema dostupnim informacijama, na ovu odluku značajno je uticao stav nemačkog kancelara Fridriha Merca. Dodatni pritisak došao je i kroz zajedničko pismo italijanske premijerke Đorđe Meloni i poljskog premijera Donalda Tuska, koji se takođe zalažu za odustajanje od plana potpunog ukidanja motora sa unutrašnjim sagorevanjem.
Odluku je pozdravio i glavni izvršni direktor BMW-a Oliver Cipze, koji je poručio da je reč o "snažnom signalu" i prvom koraku ka održivoj regulaciji emisija CO2 u EU, koja uzima u obzir tržišne realnosti i istovremeno čuva zaposlenost i konkurentnost.
Prema najnovijem izveštaju konsultantske kuće Ernst & Young, globalna potražnja za električnim vozilima beleži blagi pad, dok se automobili sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem ponovo vraćaju u fokus kupaca. Istraživanje pokazuje da 50% potrošača planira kupovinu novog ili polovnog automobila sa SUS motorom u naredne dve godine, što je za 13% više u odnosu na 2024. godinu. Istovremeno, interesovanje za električne automobile palo je na 14%, dok su hibridi zabeležili pad na 16%.
Tu je, naravno, i ogroman pritisak koji pravi konkurencija iz Kine i SAD.
EU je već započela preispitivanje zabrane prodaje novih benzinskih automobila posle 2035. godine, pre svega zbog ekonomskog usporavanja, sporog prelaska na električna vozila i snažnog pritiska automobilske industrije. Nedavno je i direktor Mercedes-Benz-a Ola Kalenius poručio da je u aktuelnim uslovima neophodna "fleksibilnija strategija", kako bi se sačuvala radna mesta, očuvala konkurentnost i obezbedila sredstva za finansiranje prelaska na elektrifikaciju transporta.
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.