Drastično opala prodaja Tesla automobila u Evropi: Maska ne brine što Kinezi agresivno preuzimaju tržište | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Drastično opala prodaja Tesla automobila u Evropi: Maska ne brine što Kinezi agresivno preuzimaju tržište

Autor Ilija Baošić

Prodaja Tesla automobila u Evropi pala je i do 86% na pojedinim tržištima, dok kineski brendovi beleže snažan rast. Mask poručuje da je fokus na autonomnim vozilima, a ne na brojkama prodaje.

 Tesla _ jeftini model _ render _ Foto Printscreen Carwow.co.uk.jpg Izvor: Printscreen / Carwow.co.uk

Nastavlja se pad prodaje Tesla automobila u Evropi, uz poneki izuzetak, a čini se da će takav trend potrajati i u narednim mesecima.

Ilon Mask je već upozorio da je pred kompanijom nekoliko teških kvartala, pa će biti zanimljivo pratiti kako će se stvari dalje odvijati. Dok Tesla gubi tempo, kineski brendovi poput BYD-a sve agresivnije osvajaju tržište, a ostaje da se vidi da li će situaciju preokrenuti novi Model Y, koji je već stigao, ili pristupačnija verzija ovog automobila koju tek očekujemo.

Posebno loša situacija je na tržištima kao što je Švedska, gde je u julu zabeležen pad novih registracija Tesla vozila od čak 86% u poređenju sa istim periodom prošle godine. Ni u Holandiji nije bolje - pad od 62%, dok u Danskoj iznosi preko 50%. Tesla-i ne ide ni na tri velika evropska tržišta: britanskom, nemačkom i francuskom. U Velikoj Britaniji prodaja je pala skoro 60%, u Nemačkoj 55%, dok je u Francuskoj zabeležen manji, ali i dalje značajan pad od 27%.

Mask nije previše zabrinut

 Ilon Mask više neće biti izvršni direktor Twitter Izvor: YouTube / TED

Kako otkriva Reuters, u prvoj polovini godine, ukupna prodaja Tesla automobila na evropskom tržištu pala je za oko trećinu. Mask može biti zadovoljan samo rezultatima u Norveškoj, gde su registracije novih Tesla vozila porasle za 83%, i u Španiji, gde je zabeležen rast od 27%.

Jedan od razloga za pad prodaje u Evropi, kako navodi Mask, jeste to što na pojedinim tržištima imaju problem sa prodajom Modela Y zbog lokalnih pravila koja se odnose na autonomne funkcije. On veruje da će se situacija poboljšati kada i evropski kupci budu imali isto iskustvo kao korisnici u SAD.

Ali to je samo deo problema. Mnogo veći izazov dolazi iz Kine, gde konkurentski brendovi beleže snažan rast prodaje električnih automobila, piše Zimo. Dodatno, deo odgovornosti za trenutnu situaciju snosi i sam Mask. Od kada se otvoreno uključio u politiku, pružio podršku Donaldu Trampu i (privremeno) zauzeo važno mesto u predsedničkom kabinetu, suočava se sa sve izraženijim negativnim publicitetom, što se neminovno odražava i na kompaniju kojom upravlja.

Iako ima razloga za zabrinutost, Mask je više puta istakao da prodaja automobila zapravo nije ključna za budućnost Tesle. Njegov fokus je na autonomnoj tehnologiji i robotaksi servisu. Tesla je nedavno započela testiranje takvog servisa u Ostinu, koristeći Model Y, a plan je da se vremenom poveća i broj autonomnih vozila, kao i broj putnika koje prevoze.

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Možda će vas zanimati

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 0

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA