Papin novi Mercedes je prvi električni papamobil, snažniji i brži nego što će ikada biti vožen | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Papin novi Mercedes je prvi električni papamobil, snažniji i brži nego što će ikada biti vožen

Autor Miloš B. Jovanović

Vatikan kao službeni prevoz koristi Mercedes-Benz automobile skoro punih 100 godina, a Franja je treći papa koji će se voziti u modifikovanom modelu G klase

 Mercedes-Benz G580 EQ _ prvi električni papomobil _ Foto Mercedes-Benz (10).jpg Izvor: Mercedes-Benz AG – Communicati/MediaPortal Mercedes-Benz AG

Poglavar Rimokatoličke crkve papa Franja dobio je od kompanije Mercedes-Benz, kao božićni poklon, novi Papomobil.

Karakteristični četvorotočkaš sa jedinstvenom zadnjom platformom za sedenje i stajanje baziran je na Mercedesu G 580 EQ, odnosno potpuno električnoj verziji poslednje generacije legendarnog terenca G klase.

To je najnoviji u dužoj liniji papamobila zasnovanih na G-klasi, koje su pre Franje koristili Jovan Pavle II i Benedikt XVI. Razvijen u saradnji sa Vatikanom, ovaj G tradicionalno ima enterijer prepoznatljive bele boje i otvoreni zadnji deo na čijem se centralnom delu fotelja za prevoz pape.

Inače, Vatikan kao službeni prevoz koristi Mercedes-Benz automobile skoro punih 100 godina, od kako je 1930. za tadašnjeg papu Pija XI iz Štutgarta isporučena limuzina Nirburg 460 Pullman.

Mercedes baš i nije bio "darežljiv" kada su tehničke informacije o novom G 580 EQ papamobilu reč. Ono što je otkrio da je ovaj G ima pogon na sva četiri točka, odnosno četiri električna motora "posebno prilagođena za vožnju malim brzinama" tokom javnih nastupa pape.

Iako to ne govori mnogo, može se reći da standardnu G klasu EQ napaja bateriju kapaciteta 116 kWh, dok motori proizvode kombinovanu snagu od 579KS (432 kW) i 1.163Nm obrtnog momenta.

Električni pogon te snage moćnom terencu omogućava ubrznje od 0 do 100km/h za 4,6 sekundi, maksimalnu brzinu od 180 kilometara na sat i autonomiju kretanja od 385 kilometara.

Prvi električni papomobil
Izvor: YouTube / euronews

Izrada papomobila je zahtevala velike modifikacije standardne G klase, kao što je to npr. sa vratima slučaj. Kako je vozilo "stoji" na šasiji dužeg modela legendarnog terenca, sa pet vrata, zadnja leva vrata su potpuno uklonjena, dok su desna prepravljena i ponovo montirana na karoseriju, s tim što se sada otvaraju u kontra smeru.

Pored papske stolice, u zadnjem delu vozila smeštena su još dva bočno postavljena sedišta za obezbeđenje, kao i posebne platforme ispod zadnjeg branika iste namene.

Kako i kod njegovih prethodnika, i na ovaj električni G-Wagen papamobil može biti montiran visoki čvrsti krov koji papi pruža zaštitu od lakše kiše i jakog Sunca.

BONUS VIDEO:

Pogledajte

12:31
Električni Mercedes-Benz G Klase – Ekstremni test po švedskom snegu i ledu u blizini Arktičkog kruga
Izvor: YouTube / Mercedes-Benz
Izvor: YouTube / Mercedes-Benz

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Možda će vas zanimati

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 2

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Mrcela

E, ako je bas morala G klasa da bidne, to je onda vec drugo. Sad je blizi bogu, jer G klasa kao God? Aha, a to je, e pa ima logike.

Miladin

Franjo, Franja, Frnjo....to mu tepaju oni deckici sto ih obradjivao dok su pevali u horu ?! Eeee Francisko....