Izdignuto vešanje i zaštitne plastične obloge vozilu daju robusniji terenski izgled, ali je zato tu klizni platneni krov koji predstavlja direktnu vezu starog i novog Renaulta 4
U periodu od 1961. do 1994. godine, u više od 100 zemalja sveta, francuski Renault je prodao ukupno 8.135.424 primerka svog legendarnog model 4. A tačno 30 godina od prestanka proizvodnje "četvorka" je dobila svog naslednika za 21. vek.
Zasnovan na koncept modelu 4ever Trophy, prikazanom pre dve godine, novi Renault 4 je električni krosover koji svojim kutijastim oblikom karoserije dosta podseća na slavnog pretka.
Izdignuto vešanje i zaštitne plastične obloge vozilu daju robusniji terenski izgled, ali je zato tu klizni platneni krov koji predstavlja direktnu vezu stare i nove "četvorke". Novi Renault 4 E-Tech ima još dosta drugih detalja dizajna koji insistiraju na toj vezi, kao što su originalom inspirisani okrugli farovi i vertikalna trodelna zadnja svetla.
Zadržano je i rešenje vrata prtljažnika koja se, kao i kod klasičnog modela, radi dodatne praktičnosti spuštaju skroz do ivice zadnjeg branika.
Automobil je dugačak 4 metra i 14 centimetara, što ga u gami francuskog proizvođača smešta između malog modela Clio i malog krosovera Captur. Širok je 1.800, visok 1.570 milimetara, a odstojanje od tla iznosi 18,1 centimetar. Postavljen je na točkove od 18 inča i ima nezavisno multi-link vešanje i na prednjoj i zadnjoj osovini.
Novi Renault 4 je, kao i prethodni retro-inspirisani modela Renault 5, postavljen na AmpR Small platformu francuskog proizvođača. Međuosovinsko rastojanje od 2,62 metra omogućava više prostora za noge za putnike na zadnjem sedištu, dok izdašni prtljažnik ima zapreminu od 420 litara.
Unutrašnjost deluje prepoznatljivo pošto je u velikoj meri preuzeta iz "petice". Tu su ekran kontrolne table dijagonale 10,1-inč i centralni 10-oinčni ekran infotejnment sistema. Ispod njega su smešteni fizički tasteri komandi klime i drugih funkcija.
Novi krosover pokreću dve verzije pogona. Slabiji elektromotor ima 121KS (90 kW), a snažniji 148 "konja" (110 kW). U ponudi su i dve veličine baterija kapaciteta 40 kWh i 52 kWh. Sa jačim motorom "četvorka" do brzine od 100 km/h iz mesta ubrzava za 8,5 sekundi.
Renault navodi da maksimalni domet sa većim pogonskim paketom iznosi 400 kilometara, dok manji paket ima autonomiju od 300 kilometara po WLTP ciklusu. Baterija se mogu puniti DC punjačem snage do 100 kW, a potrebno je oko pola sata za punjenje od 15 do 80 odsto napunjenosti.
U najlakšoj konfiguraciji Renault 4 je težak relativno niskih 1.410 kilograma, ali se taj broj svakako povećava dodavanjem većeg paketa baterija i brojne opcione opreme. Automobil može da vuče prikolicu maksimalne težin 750 kilograma.
Nakon debija na upravo otvorenom Salonu automobila u Parizu 2024, novi Renault 4 će se u prodaji u Evropi naći sledeće godine. Novi Renault 4 E-Tech bi prema nekim najavama trebalo da košta manje od 35.000 evra.
BONUS VIDEO:
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.