Električni SU7 trenutno je jedini Xiaomi na četiri točka, ali kompanija, u skladu sa zacrtanom idejom rasta i razvoja, radi na SUV modelu koji bi već 2025. mogao da izađe na crtu Tesli Y
Nakon što je krajem prošle godine predstavio svoj prvi električni automobil SU7, kineski tehnološki gigant Xiaomi je za kratko vreme tim vozilom postigao izuzetno veliki uspeh. Interesovanje kupaca je stalno raslo, pa je već početkom aprila zabeležena je 100.000. narudžbina.
U junu je pekinška fabrika kompanije uvela drugu smenu za proizvodnju SU7, a Xiaomi je od početka prodaje ovog proleća do kraja jula isporučio preko 30.000 automobila. Plan je da do kraja 2024. do kupaca ukupno stigne 100.000 do 120.000 vozila.
Tako nagli uspon jednog električnog automobila, pa makar i "samo" na domaćem kineskom tržištu, sa ekonomskog aspekta navodi na pitanje: "A gde je tu profit?". Međutim, Xiaomi je izgleda spreman da ozbiljno prione na razvoj električnih vozila – nauštrb profita.
Naravno, svakome ko nešto proizvodi cilj je profit, pa je ovakva Xiaomi-jeva strategija, najverovatnije, ograničena na početnu fazu proizvodnje SU7.
Glavni cilj kineske kompanije je da uđe u "krug najvećih", odnosno da se pridruži Tesli i BYD-u, piše Bloomberg. Xiaomi želi da se njegovo ime i logo, u narednih deceniju do dve, nađe u vrhu liste najvećih svetskih proizvođača električnih automobila.
Globalno najpoznatiji po proizvodnji pametnih telefona, Xiaomi kao "novi igrač" zasada daje prednost rastu svog poslovanja na tržištu elektromobila u odnosu na marže, ističe finansijski direktor kineske kompanije Alan Lam, prenosi Automotive News Europe.
Glavni interes kompanije je dakle rast, pa će sigurno trebati da prođe još neko vreme dok Xiaomi od svojih vozila počne da zarađuje.
Osnivač i izvršni direktor kompanije Lei Đun obećao je ulaganje od 10 milijardi dolara u proizvodnju automobila, sa krajnjim ciljem da Xiaomi za 15 do 20 godina postane jedan od pet vodećih svetskih proizvođača automobila, za šta je svakako potreban veliki kapital.
U drugom kvartalu ove godine Xiaomi je, u sektoru električnih vozila i drugih novih inicijativa, zabeležio gubitak od 1,8 milijardi juana, odnosno 252 miliona dolara.
U tom periodu kupcima je isporučeno 27.307 automobila, pa je tako Xiaomi po jednom prodatom SU7 modelu izgubio oko 60.000 juana, odnosno 8.400 dolara.
Električna limuzina SU7 trenutno je jedini Xiaomi na četiri točka, ali kompanija, u skladu sa zacrtanom idejom rasta i daljeg razvoja, radi na novim modelima među kojima je i SUV koji bi već 2025. mogao da izađe na crtu Teslinom modelu Y.
BONUS VIDEO:
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.