Proizvođači se hvataju za glavu: Ogroman broj vlasnika električnih vozila najavljuje povratak na benzince i dizelaše | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Proizvođači se hvataju za glavu: Ogroman broj vlasnika električnih vozila najavljuje povratak na benzince i dizelaše

Autor Miloš B. Jovanović

Kao glavne razloge većina navodi lošu i nedovoljno razvijenu mrežu javnih punjača, visoke toškovi vlasništva, ali i način na koji elektromobili utiču na njihov način vožnje na dugim putovanjima

 Fiat 500e _ Foto Fiat.jpg Izvor: Fiat

Čak 46 odsto vlasnika električnih vozila u Sjedinjenim Američkim Državama, znatno više od svetskog proseka koji iznosi 29 procenata, želi da pređe (ili da se vrati) na automobile sa pogonom na fosilna goriva. Razlog – neadekvatna infrastrukture za punjenje!

Trideset pet odsto ispitanika na globalnom nivou, takođe, smatra da javna mreža punjača još uvek nije dovoljno dobra, navodi se u novoj studiji o elektromobilnosti za 2024. godinu, koju je sprovela američka konsultantska kuća McKinsey & Co.

Da su troškovi vlasništva električnih vozila i dalje previsoki smatra 34 odsto, dok da elektromobili previše utiču na njihov način vožnje na dugim putovanjima smatra 32 odsto ispitanih.

Kada je o evropskim tržištima reč, gotovo jedna četvrtina vlasnika EV planira da se vrati automobilima sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem (SUS). Situacija je nešto blaža, ali se ne razlikuje toliko mnogo, ni u drugim velikim evropskim zemljama.

Tako, 18 odsto Francuza, isto toliko Norvežana, kao i 15 odsto Italijana, više ne želi da gleda automobil na baterije na parkingu ispred svoje zgrade ili u svojoj garaži.

Ovaj trend je najočiglednije primetan u Australiji, gde skoro 50 odsto vozača smatra da će se, prilikom sledeće kupovine novog četvorotočkaša, vratiti na benzin ili dizel. Imajuću u vidu koliko sa prostranstva te zemelje, i stotine kilometara koji treba preći da bi se savladala razdaljina između neka dva njena grada, toliki procenat "povratnika" uopšte ne treba da nas čudi.

Procenat mogućih "povratnika" na benzin ili dizel, po zemljama, izgleda ovako:

  • Australia – 49%
  • SAD – 46%
  • Brazil – 38%
  • Kina – 28%
  • Nemačka – 24%
  • Norveška – 18%
  • Francuska – 18%
  • Italija – 15%
  • Japan – 13%

BONUS VIDEO:

Pogledajte

03:42
KAKAV ELON MASK: Đorđe je prvi izmislio električni automobil i ti u Srbiji
Izvor: Kurir televizija
Izvor: Kurir televizija

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Možda će vas zanimati

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 3

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Neshabg

Znaci, uprkos tehnologiji koja je jos u povoju, i uprkos mrezi punjaca koja se tek razvija, 65% vlasnika elektricnih vozila je zadovoljno elektricnim vozilom. Vremenom ce taj procenat porasti.

Noriaki

@Neshabg Tako je. Nadamo se da ce razvoj kabela za struju koji je tek u povoju biti ubrzan i da cemo u buducnosti imate bolje i naprednije kablove. Verujem da ove visokotehnoloske kompanije koje kod nas motaju kablove rade na razvoju i da je samo pitanje trenutka kada ce neko novo resenje ugledati svetlost dana.

Aleksa

Sporoumnost ljudi je u glavnom razlog zasto ih je lako obmanuti ili navesti na neke postupke postoje i jos neki razlozi a to je da se bude u trendu sto je na kraju opet posledica sporoumnosti. Kupovina elektricnog auta bez znanja o cemu se stvarno radi i ocekivanje da ce upotreba biti na nivou benzinaca a narocito dizela koji su manji zagadjivaci od benzinaca je naivna i mnogi su naseli na propagandu i reklamu o jeftinoj i ekoloski boljoj varijanti sto u opste nije istina a sama cena nabavke je toliko veca da slican dizel sa visestruko vecom autonomiom moze da se nabavi i do razlike u ceni da se kupi gorivo za preko 100 000 km. Jeftinije odtzavanje i postojanje servisa na svakom koraku i mogucnost prodaje za razliku od elektricnog koji je tesko prodati jer treba naci nekoga ko jos uvek ima dovoljno novca da kupi izvozan i sa baterijom na kraju zivota auto koji nece moci dugo da koristi bez enormnih ulaganja. Srecom to je jako mali procenat i vidimo da se ubrzano smanjuje br kupaca elektricnih vozila. Studija u Svajcarskoj je pokazala sve veci br obolelih vozaca javnog prevoza elektro vozila zbog delovanja elektromagnet ih sila na telo vozaca.