Čini se da VW zaostaje za glavnim konkurentima u "trci električnih", pošto je Citroen već lansirao e-C3, Fiat u Kragujevcu za 2024. sprema novu Pandu, a Renault je upravo najavio Twingo EV
Malo i jeftino električno vozilo sa znakom Volkswagena na prednjoj maski, koje bi navodno trebalo da košta manje od 20.000 evra, moglo bi da postane stvarnost početkom polovine ove decenije, izjavio je generalni direktor te nemačke automobilske grupacije Oliver Blume.
Volkswagen, međutim, još uvek nije doneo odluku o proizvodnji automobila koji se smatra duhovnim naslednikom modela e-Up!, odnosno malog električnog gradskog automobil, preneo je Reuters, ali je Blume uveren da će nemačka kompanija do toga stići posle 2025. godine.
Imajući to na umu, čini se da će u trci jeftinih električnih vozila VW zaostati za svojim glavnim konkurentima u Evropi. Renault je najavio oživljavanje svog legendarnog imena Twingo, koje će poneti gradski elektromobil sa četvoro vrata, čija će najavljena cena biti ispod 20.000 evra, kada 2026. godine počnu isporuke.
Grupacija Stellantis, u čijem vlasništvu se nalazi nekoliko velikih evropskih brendova, takođe želi da uđe u tržišnu trku jeftinih električnih automobila, i to uz pomoć kineskog proizvođača Leapmotor, koji svoje mini četvorotočkaše u Kini nudi po cenama tek nešto većim od 10.000 evra.
Tu su i model Dacia Spring, kineske proizvodnje, kao i nedavno lansirani Citroen e-C3, bliski rođak novog Fiat Pande čija proizvodnja počinje u Kragujevcu za godnu dana. I Dacia i Citroen prelaze psihološku cenovnu granicu od 20.000 evra, i to bez uzimanja u obzir podsticaja koje države daju za kupovinu električnih automobila.
Još jeftiniji od toga su "minijaturni" modeli nastali na istoj platformi – Citroen Ami / Opel Rocks-E / Fiat Topolino, koje se takođe mogu svrstati u ovu cenovnu kategoriju, i pored toga što se smatraju četvorociklima i mogu da prevezu samo dve osobe, zbog čega se baš i ne smatraju pravim automobilima.
Izvor: CitroenVolkswagen, takođe, od 2025. namerava da lansira proizvodnu verziju električnog modela ID.2ALL, čija bi cena trebalo da bude niža od 25.000 evra. Taj automobil će navodno imati domet od oko 450 kilometara i mogućnost brzog punjenja baterija od 10 do 80 procenata za oko 20 minuta.
Međutim, francuski modeli slične veličine – Renault 5 and Renault 4, koji bi trebalo da debituju 2024. i 2025. godine, primorali su nemačkog proizvođača da zaigra "igru sustizanja", piše InsideEVs.
Izvor: FiatA glavnu prepreku za evropske proizviđače, kada je o smanjenju troškova reč, predstavlja cena baterija. Iz VW-a, međutim, poručuju da rade na jedinstvenoj baterijskoj ćeliji koja bi trebalo da prepolovi troškove, omogućavajući nemačkom auto-gigantu proizvodnju jeftinijih automobila za tržište.
"Imamo odgovornost da na tržište izbacujemo prave proizvode po pravoj ceni. Nakon što su raniji modeli električnih automobila došli do prvih korisnika, sada nam je potrebna tehnologija koja će ubediti one potrošače koji nisu u prilici da instaliraju stanicu za punjenje baterija kod kuće", zaključio je Oliver Blume.
BONUS VIDEO:
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.