Iako ozbiljno priprema teren za električnu eru, Ferrari još uvek ne razmišlja od potpunom odustajanju od mirisa benzna i klasničnih sportskih automobila sa "V" motorima
Prvi potpuno elektirčni Ferrari jedan je od najviše iščekivanih automobila u istoriji automobilizma, istakao je izvršni direktor čuvenog italijanskog proizvođača Benedeto Vinja.
"Mnogo mi se sviđa. Srećan sam zato što vi ne možete vidite ono što ja viđam u svom sećanju", izjavio je Vinja u intervjuu za televiziju Bloomberg.
Međutim, od čelnika Ferrarija se ne može očekivati da dozvoli, ni sebi ni drugima, da bilo šta od informacija procuri u javnost toliko pre debija električnog superautomobila, najavljenog za drugu polovinu 2025. godine.
"Naš entuzijazam je veoma jak, ulažemo mnogo energije i domišljatosti u tehnologiju i u fabriku, u istraživanje i razvoj. Svi su veoma posvećeni tome", istakao je direktor Ferrarija.
Sve pod jednim krovom
Kompletan proces proizvodnje budućeg super-elektromobila će se odvijati pod jednim – Ferrarijevim – krovom, od baterija i motora, do kompletne elektronika i finalnog sklapanja.
Za tu namenu, u Maranelu se gradi potpuno nova fabrika koja bi trebalo da bude završena u junu 2024, u kojoj će se, osim električnih, proizvoditi i automobili sa hibridnim pogonom.
Ferrari je već odabrao strateškog dobavljača za baterijske ćelije, koga Vinja nije želeo da imenuje, samo naglasivši da je reč o kompaniji koja je izabrana na osnovu svoje kompetencije i želje da "napravi nešto potpuno novo".
"Biće to pravi Ferrari"
Inženjeri Ferrarija veoma detaljno promišljaju kompletan razvojni proces svog budućeg električnog prvenca, od prvih primeraka namenjenih testiranjima svih sistema vozila, preko usavršenijih prototipova, pa do kompletnog proizvoda koji bi svetlost dana trebalo da ugleda za dve godine.
"Mogu da kažem samo ovo: Biće jedinstven! Biće to pravi Ferrari", istakao je Benedeto Vinja.
Legendarni italijanski proizvođač ozbiljno priprema teren za budućnost u kojoj će dominirati električna vozila, iako još uvek ne razmišlja od potpunom odustajanju od mirisa benzna i klasničnih sportskih automobila sa "V" motorima.
Plan kompanije je da udeo modela sa hibridnim pogonom do 2026. godine dostigne 55 odsto. Činjenica da su samo u jednom kvartalu ove godine, u ukupnoj prodaji Ferrarija hibridi bili zastupljeni sa čak 43 odsto, govori da će u tome i uspeti.
BONUS VIDEO:
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.