Toyota povlači svoj prvi električni automobil - otpadaju točkovi | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Toyota povlači svoj prvi električni automobil - otpadaju točkovi

Autor Ilija Baošić

Toyota je opozvala svoj prvi EV, Subaru ima isti problem.

 Toyota povlači bZ4X, točkovi otpadaju Izvor: Toyota

Toyota povlači 2700 svojih prvih masovno proizvedenih električnih vozila za globalno tržište, zbog rizika da točkovi otpadnu.

Najveći svetski proizvođač automobila je podneo opoziv bZ4X SUV modela japanskom ministarstvu saobraćaja. Od 2.700 vozila, 2.200 je bilo predviđeno za Evropu, 260 za SAD, 10 za Kanadu i 110 za Japan, saopštila je kompanija.

Možda će vas zanimati

Kompanija Subaru je takođe saopštila u da globalno povlači oko 2.600 Solterra vozila, svog prvog potpuno električnog vozila, koje je razvijeno zajedno sa kompanijom Toyota, iz istog razloga.

Japanski bezbednosni regulator je saopštio da oštra skretanja i naglo kočenje mogu da uzrokuju popuštanje zavrtnja na glavčini točka, povećavajući rizik otpadanja točka sa vozila. Rečeno je da nije poznato da je kvar izazvao bilo kakve saobraćajne nesreće do sad.

Regulator je savetovao vozače da prestanu da koriste vozilo dok se ne pronađe trajno rešenje. Svi automobili povučeni u Japanu još nisu bili isporučeni kupcima, jer su bili namenjeni za probne vožnje i izlaganje, rekli su portparoli proizvođača automobila.

"Iskreno se izvinjavamo za sve neprijatnosti koje vam ovo uzrokuje“, rekla je Toyota na svom sajtu. "Popravili bismo to što je pre bilo moguće, ali istražujemo detalje". Portparol kompanije je rekao da nije svaki model podvrgnut opozivu, ali je odbio da kaže koliko ih je ukupno proizveo.

Kada je Subaru u pitanju, većina vozila je bila namenjena za dilere i nijedno nije isporučeno kupcima u SAD, rekao je portparol kompanije.

Opoziv dolazi manje od dva meseca nakon što je Toyota predstavila svoj električni SUV, bZ4X, na domaćem tržištu, iako samo kao opciju za iznajmljivanje.

Neki investitori i ekološke organizacije su kritikovali kompaniju zbog toga što ne pokušava da ukine automobile na benzin dovoljno brzo i umesto toga prihvati EV. Toyota je u više navrata odbacivala kritike, tvrdeći da je neophodno ponuditi niz pogonskih agregata, koji bi odgovarali različitim tržištima i kupcima.

Hibridni modeli su daleko popularniji na kompanijinom domaćem tržištu od električnih vozila, koji su činili samo 1% automobila prodatih u Japanu prošle godine. Ipak, tržište brzo raste, a strani proizvođači automobila, uključujući kompaniju Tesla, čine značajne prodore na ulice gradova kao što je Tokio. 

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 13

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Hari Poter

Zasto su sva el.kola ovako ružna. Kao kanta i spolja i unutra. Zasto ne izgleda kao pežo 508, ili vw 8?!

TZ

@Hari Poter Zato sto je i to deo testa inteligencije kupaca ovog "poreza na ekoloski osvescene b......e". Pogledjte samo Tesla Cybertruck. Neko se bas slatko igra proveravajuci trenutno mentalno stanje covecanstva.

Mrčela

Pa i nije to neki kvar. Šta, otpadne točak, zaustsviš, uzmeš ga i namontiraš. Pržiš dalje. Pa, ja se sećam ljudi su 90-ih vozili i bez točkova, bez kočnica i bez volana... Ovo danas je katastrofa, mladi vozači su isprepadani, za sitnicu kod majstora. Vremenom upoznate svoj auto, može on da ide i "neispravan", kažem kako se ranije vozilo... Bitno je samo da su kocnice ispravne, bar jedan tocak da vata. ;-)