PRVI ELEKTRIČNI AUTOMOBILI SA HUAWEI TEHNOLOGIJOM: Pokreće ih Kirin čipset i rade na HarmonyOS sistemom | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

HarmonyOS

PRVI ELEKTRIČNI AUTOMOBILI SA HUAWEI TEHNOLOGIJOM: Pokreće ih Kirin čipset i rade na HarmonyOS sistemom

Autor Miloš Delević
Autor Miloš Delević

Pogledajte šta kineski proizvođač poznat po telefonima može ponuditi svetu auto-moto industrije.

Izvor: SMARTLife / Arcfox

Kompanija Huawei je u saradnji sa grupacijom BAIC napravila svoje prvo električno vozilo, u pitanju su modeli Arcfox Alpha S i Alpha S HI.

Predsednik divizije za inteligentna autonomna vozila te kompanije, Vang Džun je istakao da će Huawei uložiti milijardu dolara u razvijanju inteligentnih rešenja za takva vozila, i to samo u ovoj godini. 

Možda će vas zanimati:

Što se tiče novih Arcfox modela, njih će napajati čipset Kirin 990A (podržava i 5G) što znači da će ta vozila imati HarmonyOS, operativni sistem kompanije Huawei koji će se veoma uskoro pojaviti i na njihovim telefonima. Prvobitno zamišljen kao zamena za Android, HarmonyOS je evoluirao u OS koji će raditi i na drugim uređajima kao što su pametni satovi, televizori, kućna tehnika, kao i automobili.

Implementiranje HarmonyOS će doneti ovim vozilima i mogućnost povezivanja na druge uređaje. Kako prenosi AsiaNikkei, ovaj operativni sistem će moći da transformiše vetrobransko staklo (šoferšajbnu) u ekran dijagonale 70 inča što će omogućiti korisnicima da gledaju filmove, igraju igre, pa čak da drže i video konferencije.

Kako ističe ta kompanija, ARCFOX Alpha S ima "sjajnu" mogućnost autonomne vožnje, čak i u kompleksnim scenarijama gde je saobraćaj pomešan sa automobilima i prevoznim sredstvima gde nema motora. Oni su pokazali i video snimak gde Alpha S zaobilazi električne bicikle, bez da uznemirava druga vozila na putu.

Predsedavajući kompanije Huawei, Ksu Džijun je istakao da ta vozila mogu da postignu potpunu autonomnu vožnju u urbanim delovima do 1.000 kilometara: "To je mnogo bolje nego što može Tesla" - istakao je on.

Baterija od 93,6 kWh može da se napuni na nekoliko načina, najbrže za 15 minuta uz Huawei-ev DC brzi punjač, dok ovo vozilo podržava i bežično punjenje čija je efikasnost punjenja 92%. BaterijaAlpha S vozila se sa 20kW AC punjačem puni 7 sati. U zavisnosti od toga kakav režim vožnje izaberete, ovo vozilo može preći 525km, 603km i 708km po protokolima NEDC-a (Novi evropski ciklus vožnje).

Model Alpha S HI podržava tri nivoa autonomne vožnje, uključujući režime NCA, ICA+ i ICA. NCA režim je omogućen uz pomoć instaliranih mapa u ovom vozilu, trenutno su dostupne mape samo za određene kineske gradove kao što su Guangdžo, Šangaj i Peking. Na komandnoj tabli se nalazi ekran veličine 22,3 inča koji će imati 4K rezoluciju, a koji podržava upravljanje glasom i gestikulacijom, prenosi HuaweiCentral.

Početna cena Alpha S vozila je oko 32.000 evra, dok za najskuplji Alpha S HI model je potrebno izdvojiti do 60.000 evra, a izaći će do kraja 2021. godine.

ARCFOX Alpha S Huawei Hi
Izvor: Lipton phone
Alpha S Huawei
Izvor: Car Club汽车试驾汇
Arxfox Alpha S autopilot test
Izvor: wuji zheng
ARCFOX Huawei autonomna vožnja
Izvor: Sparrow News

Šta vi mislite o ovim električnim vozilima?       

Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.

Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.

Pročitajte i ovo:

Komentari 4

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Ivan

Hiljadu puta se pokazalo da kineski gedzeti nisu u praksi bas takvi kakvim ih i predstavljaju tako da verujem da ce isto biti i sa ovom pričom.

Gagi990

@Ivan Naprotiv tu gresis Ivane, kod Kineza imas low kvalitet, to je poznato da nije sve sto pise, mid koji je dobar i top koji je cak bolji od vecih proizvodjaca. Huawei je uradio na ovom autu vise nego primer Tesla na svome, realno vozio sam Teslu I pretezno prosek prelazenja sa njome je oko 500km, a ovo je 700 sto je vrlo dobro. Sto vise proizvodjaca to bolje, vidjecemo i Xiaomi i ostale. Realno sadašnji igraci u auto industriji nisu nesto previse elektricni motivisani a niti imaju neku tehnologija. A danas u automobilima je kao u telefonskoj industriji, plati sta hoces, daj dizajn i mi cemo ti napraviti. Kada pogledas VW grupaciju, Renault, Citroen, sve manje vise ista auta izmedju grupacije samo drugaciji dizajn.

Maran

@Ivan Druže, ti si očigledno kupovao sa alija kineske gedžete, šklj marki, za 2$. Huawei je uvek bio izuzetno precizan u specifikacijama. Imam p20pro, koji nakon skoro 3 godine, radi kao prvog dana, a i dalje je jedan od najmoćnijih telefona na tržištu. Napuni se 60% za 30 minuta (kao što su i reklamirali), što mnogi samsung i apple telefoni i dalje ne mogu, o kameri da ne govorim. Takođe imam i neke xiaomi gedžete koji su u cenovnom rangu nenadmašni i veoma kvalitetni. Činjenica je da su huawei i xiaomi budućnost, koju nikakve restrikcije sa zapada ne mogu zaustaviti. Predlažem ti da počastiš sebe nekim jeftinijim xiaomi ili huawei gedžetom, pa ćeš promeniti mišljenje. Pozdrav!

Najnovije

Uređaji

Testovi