Iz Udruženja banaka kažu da je povećanje cena napravljeno kako bi se građani privoleli da koriste digitalne usluge, dok iz Udruženja bankarskih klijenata “Efektiva“ tvrde da to nije baš tako.
Generalni sekretar Udruženja banaka Srbije (UBS) Vladimir Vasić izjavio je da su pojedine banke napravile korekcije cena za pojedine bankarske usluge kako bi klijente što više preusmerile da te usluge umesto fizički koriste digitalno.
Vasić je rekao, prenosi agencija Tanjug, da korišćenje digitalnih usluga štedi građanima i vreme i novac.
"Ako uporedimo koliko nam je vremena i novca potrebno za odlazak u ekspozituru, oko 30 minuta da odemo do ekspoziture, neko vreme za plaćanje provedemo u ekspozituri, zatim povratak nazad, to naravno više košta, nego digitalni način plaćanja", rekao je Vasić.
Ističe da fizičko plaćanje po nalogu košta 50 dinara, a preko mobilnih aplikacija klijenti u paketu plaćanje više naloga imaju za 100, 200, 300, odnosno 400 dinara ili je digitalno ta cena po nalogu 10 dinara. "To je očito ušteda. Želja banaka je da olakša klijentima", rekao je Vasić.
Ukazao je da u Srbiji postoji 26 banaka i da nisu sve banke podigle cene svojih usluga, te poručio da svako ko je nezadovoljan svojom bankom može da je promeni.
S druge strane, predsednik Udruženja bankarskih klijenata Efektiva Dejan Gavrilović za K1 kaže da takvo obrazloženje za povećanje cena pojedinih bankarskih usluga "ne pije vodu", te dodaje da su i pojedine digitalne usluge poskupele. "Kad je počela promocija elektronskog bankarstva, argumenti banaka su bili upravo ti da se štedi vreme i novac, ali štede i bankari, jer time imaju manji broj zaposlenih", rekao je Gavrilović.
Za povećanje cena pojedinih usluga kaže da ne postoji logično objašnjenje koje može da opravda takav postupak banaka. Gavrilović ističe i to da zbog toga imaju dosta žalbi građana, posebno na drastičan rast cena u jednoj banci i uvođenje novih tarifa.
Ističe da se sada pojavila i naknada za održavanje deviznog računa, koja nikada nije postojala ili naknada za izvršenje trajnog naloga.
ŠTA JE SVE POSKUPELO U BANKAMA
Klijentima jedne od tih banaka prethodnih dana stiglo je obaveštenje da će od 31. maja početi da važe nove Tarife naknada za usluge fizičkim licima. U novom cenovniku se vidi da će pojedine usluge biti skuplje i za čak 100 odsto!
Tako će, recimo, poskupeti vođenje svih vrsti platnih računa - neki za 25 dinara, drugi za 50 dinara, dok će jedan od platnih računa poskupeti sa sadašnjih 400 na čak 799 dinara mesečno, što je maltene duplo povećanje.
Dok će kod ove banke izdavanje prvog izvoda platnog računa mesečno i dalje biti besplatno, naknada za svaki sledeći izvod poskupeće sa sadašnjih 50 na 100 dinara.
Klijenti banaka koji su prosledili ovaj cenovnik svoje banke posebno su rezignirani što će im od kraja maja biti naplaćivana i provizija na onlajn plaćanja koju do sada nisu plaćali. Ta provizija će im po novom iznositi od 15 do 30 dinara po nalogu za plaćanje u zavisnosti od vrste platnog računa. Poskupeće i izdavanje čeka sa sadašnjih 20 na 25 ili 35 dinara, u zavisnosti od platnog računa.
Poznavaoci bankarskih prilika podsećaju da su od januara i druge banke povećale cene održavanja računa, naknada za isplatu gotovine, korišćenje bankomata pa i SMS obaveštenja, koja su sa 70 dinara poskupela na 100, objavio je MONDO.
Da li vi koristite onlajn bankarstvo i aplikaciju vaše banke? Šta je poskupelo u vašoj banci?
Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.