Roboat će se koristiti za transport ljudi i za skupljanje đubreta. Njima će upravljati računari, ali postoji bojaznost zbog privatnosti!
Grad Amsterdam nije morao mnogo da razmišlja kako bi smanjio gužvu na putevima.
Oni su u prošlosti i pre kamiona i automobila koji krče puteve i zagađuju okolinu sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, koristili kanale za transport.
Amsterdamski institut za napredna gradska rešenja i Masačusetski tehnološki institut (MIT) su zajedničkim snagama napravili projekat Roboat čiji je cilj da razvije nove načine vodnog saobraćaja, kao što su autonomni plovni objekti. Ovi električni čamci će služiti za transport putnika na vodenoj površini grada većoj od 100 kilometara, dok mogu da se koriste i za skupljanje đubreta.
Roboats je dugačak četiri metara, ima narandžasti propeler i četiri potisnika koje napaja električna baterija. Njegova brzina je 6 kilometara na čas i može da radi od 12 do 24 sata, sve zavisi od tipa baterije, kao i koliko tovara nosi. Tim čamcima upravljaju računari koji skupljaju podatke sa kamera i senzora koji skeniraju oblast i koji detektuju nepokretne i pokretne objekte.
Programeri iza ovog projekta napominju da im je potrebno još dve do četiri godine kako bi usavršili tehnologiju samoupravljanja.
"To vreme nam je potrebno kako bi bili apsolutno sigurni da računar može bezbedno da upravlja kada je čamac u kanalu. Trenutno imamo uspostavljenu autonomiju, sledeći korak je da se postaramo da će moći da se snađe pred bilo kakvom situacijom koja može da se zadesi u kanalu" - istakao je inženjer Rens Durnbuš, a prenosi APNews.
Pre nego što ovi čamci budu krenuli da obavljaju posao, njihovi programeri će morati da se osvrnu na zakone, dok postoji briga i o privatnosti.
"Aktivno radimo sa ministrima i zakonodavcima kako bi identifikovali koje legalne aspekte treba da promenimo kako bi omogućili potpuno autonomni rad" - otkrio je Stefan van Dajk, direktor inovacija tog instituta iz Amsterdama. On je otkrio da ove električne plovilice koriste podatke sa kamera i skenera, te da su one razvije na takav način da "ne mogu da identifikuju osobe koje šetaju na putu".