Mađarska je već postala važan investicioni partner Kine, pa bi sa početkom rada fabrika BYD električnih automobila i CATL baterija, mogla da postane značajan faktor električne tranzicije i elektromobilnosti u Evropi
Mađarska bi vrlo skoro mogla da postane jedan od većih proizvođača električnih automobila u Evropi.
U drugoj polovini sledeće 2025. godine, najveći kineski proizvođač vozila sa baterijskim pogonom BYD, kao i nemački BMW, počinju proizvodnju u svojim novim fabrikama u toj zemlji, koje su još uvek u izgradnji.
BYD u Segedinu planira proizvodinju potpuno električnih automobila i plug-in hibrida za evropske kupce. Ta kompanija od 2022. izvozi i prodaje svoja vozila u Evropi, a do sada je otvorila 250 prodajnih salona u 19 evropskih zemalja.
Proizvodnja u Evropi pomoći će kineskom proizvođaču da izbegne značajno veće uvozne carine koje Evropska unija nedavno uvela kineskim proizvođačima automobila. BYD, zbog toga, sada plaća namet od 17 odsto na svoje električne modele koje izvozi u Evropu, pored već postojeće carine od 10 odsto.
U svojoj novoj fabrici u Debrecinu BMW planira proizvodnju nove generacije električnih automobila zasnovanih na novoj Neue Klasse platformi, čije su glavne odlike brzo punjenje baterija i velika autonomija kretanja sa jednim punjenjem, piše Automotive News Europe.
BMW-ovi glavni rivali Audi i Mercedes-Benz već proizvode automobile u Mađarskoj, a oba proizvođača u svojoj ponudi imaju i električne modele, pa se na sve to idealno se nadovezuje još jedna velika investicija, jedno od najvećih kineskih ulaganja u Mađarskoj do sada.
Najveći proizvođač baterija za električna vozila na svetu – CATL, takođe u Debrecinu, gradi ogromnu fabriku baterija vrednu 7,3 milijarde evra, iz koje će se evropski proizvođači, među kojima i BMW i Mercedes. Kada proizvodnja počne, njen izlazni kapacitet će biti 100 gigavat sati, što je dovoljno za pogon više od milion električnih vozila. (BYD sam proizvodi baterije za svoja vozila.)
I dok neke članice EU zaziru od sve većeg kineskog upliva u evropsku privredu i ekonomiju, želeći da ostanu što je manje moguće zavisne od druge najveće ekonomije na svetu, Mađarska je postala važan trgovinski i investicioni partner Kine.
A kako je Nemačka, čija industrija proizvodi najviše motorinih vozila u Evropi, glavni trgovinski partner Mađarske, ako zanemarimo trenutni pad interesovanja za automobilima na elektirčni pogon, može se pretpostaviti da će u godinama pred nama, naš severni sused postati prilično značajan faktor električne tranzicije i elektromobilnosti na Starom kontinentu.
BONUS VIDEO: