Nije lako danas biti Huawei, ali kompanija je prevazišla prvi udarac i odmah se našla pred novim izazovima. Ipak, plan postoji i Huawei se ne ustručava da ga predstavi svima - evo šta sve planiraju da urade tokom 2022. godine…
Na raskršću dva kontinenta, mnogobrojnih tradicija i na mestu koje su osvajali i gubili mnogi veliki ratnici - na Bosforu, u Istanbulu - predstavljeni su novi Huawei uređaji iz svih kategorija - dva nova Y telefona, Mate Xs 2 sa savitljivim ekranom, Bluetooth bežične slušalice, prvi tablet sa E-Ink ekranom sa olovkom i dva laptop računara.
Imali smo da priliku da čujemo koliko raste Huawei Mobile Services ekosistem i kako kompanija planira da nastavi poslovni rast u uslovima tržišta, koji su isprekidani ne samo američkim sankcijama, nego i ratom u Ukrajini koji je uzdrmao ceo svet, globalnim ekonomskim problemima i poteškoćama u lancu snabdevanja i proizvodnji čipova.
U trenutku kad bi neko pomislio da je kompanija odustala ili da razmišlja da odustane od pametnih telefona i ulaganja u bilo šta novo, Huawei sve demantuje nastupom koji jasno pokazuje stav i odlučnost da nastave dalje.
Konkurenti u Evropi, bez obzira na to što nisu pritisnuti teškim i nametnutim odlukama Amerike, i dalje ne uspevaju da priđu čak ni na korak kompaniji Huawei kad je organizacija događaja i tretman novinara u pitanju.
Umesto premijere za određeni broj medija i partnera Huawei opet pravi veće prezentacije na lokacijama koje su neverovatne i pritom duplira broj pozvanih ljudi - ovog puta u Istanbulu otkrivanju novih uređaja prisustvovalo je preko 1.000 ljudi iz Evrope, a za događaj je zakupljena cela Volkswagen Arena Istanbul.
Pogledajte kako je bilo na Huawei premijeri u Istanbulu:
Huawei raste uprkos svemu
Prema uvodnim rečima Dereka Jua, jednog od direktora kompanije za ovaj deo sveta i Evrope, Huawei je najviše rastao u segmentima eksternih ekrana, pametnih tabli i monitora (preko 194%), tablet segmentu (preko 50%), u grupi pametnih gedžeta koji se nose i satova (više od 42%), u domenu bežičnih slušalica (35%) i u PC segmentu (preko tri procenta).
Prema obrađenim podacima za 2021. godinu Huawei Consumer Business ostao je na zdravom putu sa preko 38 milijardi prihoda, od čega je znatan deo uložen u istraživanje i razvoj, kao i uvek do sada.
Raste i pozitivan stav o Huawei proizvodima u regionu Srbije i Istočne Evrope, ali i regionu severa Evrope, Kanade i Turske, pa tako 75% ljudi zna za Huawei TWS uređaje (True Wireless Stereo), čak 90% za nosive uređaje (satovi, narukvice, fitnes gedžeti) i preko 13% za Huawei računare.
O veličini brenda govore i sumirani podaci za 2021. godinu, koji kažu da je Huawei #8 brend u svetu među najinovativnijim kompanijama po BCG tabeli, #44 na globalnoj listi 500 najvrednijih Fortune brendova i broj 50 na BRANDZ listi 100 najvrednijih kompanija.
Dalje, Huawei je globalni brend broj devet, vrednost brenda je preko 71,2 milijarde dolara za 2021. godinu i rast vrednosti brenda u istoj godini je iznosio 28,6%.
Kako Huawei planira dalje da raste
Ulaganjem u istraživanje i razvoj kompanija će nastaviti svoj rast i to je taktika koju Huawei primenjuje već godinama - štednja nije opcija.
Kompanija je redefinisala poslovanje opredeljujući se za nov nastup na tržištu, kojim će pokušati da ponudi uređaj za svakog korisnika i to u šest kategorija, koje su dalje podeljene na svoje potkategorije. Ovih šest kategorija CBG (Consumer Business Group) za 2022. su:
- Smartfon inovacije
- Proizvodi koji nisu pametni telefoni
- HMS i HarmonyOS ekosistem
- Rešenja za automobile
- Smart Home rešenja i
- Povećanje učinka u okviru B2B segmentu.
U skladu sa tim do kraja godine očekuje nas još dosta Huawei uređaja, među kojima su zastupljene sve kategorije, a po unapred utvrđenom planu trebalo bi tokom jula da upoznamo novi tablet, nove slušalice i PC, pa u septembru novi smartfon, a do kraja godine još po jedan telefon i sat. Decembar će biti posebno zanimljiv, jer ćemo tokom tog perioda imati priliku da upoznamo još četiri Huawei uređaja - još jedan telefon, računar, sat i slušalice.
Sve ovo zaista pokazuje da Huawei ne planira da stane i da je kompanija na svom putu nesputana, koliko to može da se bude u ovakvim tržišnim uslovima, da nastavi dalje.
"Nikad ne odustajemo, čak i kad nas odbiju"
Iza kompanije Huawei je izuzetno izazovan period koji su, kako nam je objasnio Derek Ju, jedan od direktora ove kompanije za Evropu, prevazišli isključivo ulaganjem u istraživanje i razvoj (R&D) i još snažnijim radom i njihovom posvećenošću da izazove prevaziđu.
"Tokom 2020. i 2021. godine, kao i sve druge kompanije, a poznato je da smo mi imali i dodatne probleme, borili smo se sa koronom, blokiranjem proizvodnje, prekinutim lancem snabdevanja, ali i nestašicom čipova i brojnim drugim izazovima. To je sada iza nas. Tokom ovih godina predstavili smo samo nekoliko modela telefona, od kojih je jedino Huawei nova 9 bio razvijan u to vreme, svi drugi su čekali pravi momenat da budu predstavljeni, a razvijani su ranije.
Huawei cilja na ceo svet, ne samo lokalna tržišta, a smartfon ostaje primaran uređaj
Smartfon ostaje naš primarni cilj, naše tržište se oporavlja i ljudi sve bolje reaguju na Huawei uređaje, a upravo je nova 9, a posebno su nova 9 SE i telefon nova 8i dokaz toga. Što se tiče naše filozofije - nikad nećemo prestati da proizvodimo telefone, ali i da inoviramo. Tu pre svega mislim na uvođenje novih tehnologija i segmentaciju tržišta tako da svako dobije ono što traži, ali i da bude zadovoljan ponudom i načinom na koji radi ono što izabere.
Huawei cilja na ceo svet, internacionalna tržišta i ne razmišlja isključivo lokalno. Želimo da budemo brend koji ljudi vole, kako na lokalnom nivou, tako i globalno i naši timovi rade i na jednom i na drugom zadatku, koji su nam jednako važni. Gotovo svako tržište se ponaša na svoj način, svaka zemlja ima svoju kulturu i način ponašanja, tako da se trudimo da ispoštujemo sve zahteve posebno u tom smislu", rekao je Derek Ju.
Kako je protekla 2021. godina u našem regionu za Huawei kompaniju?
"Tokom prošle godine imali smo poteškoća sa delovima i kompletnim lancem snabdevanja, pa smo bili prinuđeni da menjamo smartfon strategiju i usporimo, ali će ove godine to da se promeni. Sad smo predstavili dva telefona, Huawei nova Y70 i Huawei nova Y90, a do kraja godine slede još tri, među kojima je i Mate serija. Tu je i globalna verzija našeg Mate Xs 2 telefona sa savitljivim ekranom i boljom šarkom.
Usporen rast u domenu smartfon proizvoda nadomestili smo snažnim rastom u segmentu kompjutera i posebno nosivih uređaja, i tu posebno mislim na bežične Bluetooth slušalice i pametne satove", objasnio je Ju.
Evo ga i Huawei Mate Xs 2 uživo:
Prekinuli ste saradnju sa Leica kompanijom, da li planirate nova partnerstva?
"Inovacije je ono što mi znamo jedino i ono što mi radimo. Voljni smo da sarađujemo sa svima koji žele da sarađuju sa nama i radimo uvek na tome da Huawei bude među najboljim partnerima", rekao je Derek Ju.
Ko su vaši najveći rivali?
"Rekao bih da je to Apple i kompanija Samsung. Ali više se ne takmičimo po uređajima, takmičenje je prešlo na ekosistem. Jedan uređaj više nije dovoljan, potrebna nam je sinergija svih, tako da svi rade kao jedan i da jednim možete da uradite sve preko ovih drugih. To je naš cilj sada - ekosistem, ne uređaj kao takav. To vreme je prošlo.
Jedan uređaj više nije dovoljan, takmičimo se u kreiranju zdravog i pametnog ekosistema
Takođe, trkamo se po obimu istraživanja i ulaganja. Tu smo prvi od konkurencije. Ekosistem kao što je Super Device i Huawei Mobile Services napraviće razliku, ali i to što smo dorasli izazovu i imamo petlju da se odvažimo da ulažemo više, a ne da stanemo sa ulaganjima i štedimo, što su možda mnogi očekivali", razjasnio je Ju.
Kako mislite da proširite svoje B2B poslovanje (Business-to-Business) i poslovanje s vladama i državnim sektorima kad ste pod pritiskom SAD zabranjeni u toliko zemalja?
"Istina je da mi nikad nećemo odustati, čak i kad nas odbiju mi ćemo pokušavati i dalje. Idemo korak po korak i ono što nam nije išlo dovoljno dobro ove godine ili prošle - sledeće hoće! Ne kažem da će se sve desiti preko noći, jer neće, pa nam dajte vremena.
Ono što sad mogu da kažem jeste da se naše smartfon tržište oporavlja i to će definitivno nastaviti da ide na gore, a to će se desiti i sa svim ostalim našim operacijama na svim tržištima", zaključio je Derek Ju.
U narednim tekstovima imaćete priliku da se upoznate sa svim novitetima koji su predstavljeni, a za sada vas pozivamo da pročitate test novog pametnog sata, koji je upravo počeo da se prodaje i kod nas, a koji je deo nove Huawei ponude za ovu godinu.
Za kraj pogledajte i slike iz Istanbula: