"ŠTETA" OD 18,2 MILIJARDE DOLARA: Neobična priča o dobroj poslovnoj odluci koju podržavaju stotine miliona ljudi | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

"ŠTETA" OD 18,2 MILIJARDE DOLARA: Neobična priča o dobroj poslovnoj odluci koju podržavaju stotine miliona ljudi

Pogledajmo zajedno kako je EPIC Store završio 2021. godinu.

 Second Extinction (1).jpg Izvor: SmartLife / Steam

Svi vole besplatne igre, znamo to odavno, a potvrdili smo ovu konstataciju toliko puta zajedno do sada, posebno na Epic Store adresi koja je često padala kad se besplatno dele popularne igre.

GTA V, Subnautica, Batman: Arkham i još nekoliko igara toliko su bile popularne dok su bile besplatne da Epic Games nije bio dostupan i po osam sati zbog navale igrača iz celog sveta.

Možda će vas zanimati

Dokumentacija otkrivena na sudu tokom procesa protiv Apple kompanije otkrila je da je Epic u periodu od decembra 2018. godine do septembra 2019. potrošio oko 11,6 miliona dolara na besplatne igre koje je podelio svojim korisnicima.

Na ovom spisku se može videti da je najviše novca otišlo za Batman Arkham serijal video igara (1.500.000 dolara), potom za Subnautica (1.400.000 dolara) i Mutant Year Zero (1.000.000 dolara).

Zanimljivo da ništa nisu platili za Metro 2033 Redux, dok pojedini naslovi kao što su Super Meat Boy, World of Goo i ostali su koštali do 50.000 dolara. Ipak, kompanija je ranije obelodanila da je zadovoljna ovim modelom poslovanja, jer besplatne igre dovode nove ljude u prodavnicu, omogućavaju skok popularnosti tim naslovima, koju oni ne bi imali uobičajenim putem, a nakon podele besplatnih igara neretko skače kupovina Season Pass-a i DLC dodataka u okviru Epic prodavnice.

Ipak, s druge strane, koliko su do sada ulaganja urodila plodom, teško je proceniti. Profita nema ni na vidiku, ali su od samog starta u Epic timu i bili jasni u vezi s tim - u prvih nekoliko godina profit se ni ne očekuje. Trenutno je primaran cilj da Epic Launcher bude instaliran na što više kompjutera širom sveta.

Ono što jeste sigurno je to da napredak - postoji.

Neki stručnjaci ga nazivaju skromnim, drugi pak da je to veliki uspeh za prodavnicu koja postoji tek tri godine i kojoj je glavni konkurent Steam, sa mnogo više iskustva, tradicije i na kraju - korisnika i izdavača.

Dakle, Epic je tokom 2021. godine imao 194 miliona korisnika, što je 34 miliona više u odnosu na godinu pre toga. Najveći broj aktivnih korisnika u jednom danu bio je 31,1 milion, a istovremeno je na serverima Epic-a registrovano 13,2 miliona igrača. U poređenju sa Steam konkurentom, tokom januara je istovremeno registrovano oko 29 miliona igrača, pa je polovina tog broja sasvim pristojan rezultat za Epic Store. Što se mesečnog broja aktivnih korisnika tiče, on je u decembru dostigao 62 miliona, odnosno za procenat više u odnosu na isti mesec 2020. godine.

Tokom 2021. godine igrači su kupili više igara i proveli u njima više vremena, ukupno 6,2 milijarde sati, a tokom godine je broj igara u ponudi dupliran i narastao je na 917 naslova. Jedan od najvažnijih podataka jeste i taj da su tokom 2021. godine igrači u Epic prodavnici potrošili preko 20% para više i ostvarili promet od preko 840 miliona dolara.

Preuzeto je 765 miliona besplatnih igara, ukupne vrednosti preko 18,22 milijarde dolara!

Gejmeri iz raznih delova sveta su tokom 2021. preuzeli više od 765 miliona besplatnih igara, ukupno je podeljeno 89 naslova, čija je kumulativna vrednost iznosila čak 2.120 dolara. Prosečna cena besplatne igre bila je oko 24 dolara tj. tek nešto manje. Čak 76 besplatnih igara oborilo je rekord po broju istovremenog broja igrača koji su ih igrali i to za 13 puta više u odnosu na besplatne igre podeljene tokom 2020. godine i to je podatak koji možda i najviše pokazuje smisao deljenja besplatnih igara Epic prodavnice + dolazak novih gejmera na platformu.

Prosečna ocena besplatnih igara bila je 76%, što nije toliko loše, s obzirom na to da Epic nije uvek delio igre koje je kritika podržala, a podeljeno je i dosta igara na samom startu njihovog digitalnog života u okviru Epic prodavnice.

Epic Store su posećivali igrači i izdavači iz 235 zemalja iz celog sveta, a iskorišćeno je i preko 4.750.000 kodova za preuzimanje igara.

Top 10 Epic igara za 2021. bile su:

  1. Final Fantasy VII: Remake Intergrade
  2. Hitman III
  3. Grand Theft Auto V
  4. Far Cry 6
  5. Chivalry II
  6. Darkest Dungeon II
  7. Fortnite
  8. Kena: Bridge of Spirits
  9. Rocket League i
  10. Genshin: Impact.

Epic Games će nastaviti da poklanja besplatne igre i tokom 2022. godine, nova je već pred vama, a tokom ove godine će pored Steam platforme konkurent ovoj kompaniji biti i Xbox Game Pass, koji je iznenada ojačao pripajanjem Activision-Blizzard kompanije.

Epic ekskluzive za 2022. godinu za sada su:

  1. S. T. A. L. K. E. R. 2
  2. Dying Light 2: Stay Human
  3. Sifu
  4. Rainbow Six: Extraction
  5. Forspoken
  6. Rumbleverse
  7. Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin
  8. Tiny Tina’s: Wonderlands
  9. Saints Row i
  10. Uncharted: Legacy of thieves collection.

Pogledajte i naš godišnji pregled najboljih igara koje očekujemo tokom 2022.

Da li ste vi samo Free Epic korisnik ili tamo i kupujete igre?

Epic Games Store MEGA Sale 2021
Izvor: Epic Games

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Možda će vas zanimati

Komentari 0

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Uređaji

Testovi